Hur hantera självmordstankarna vid motorstopp?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Jaa, hur gör man? Man har kört hårt, bromsar in vid rödljus, alla tittar på en, man ska iväg och böööh, host STOPP...Speciellt vi tuffa killar med kick har det jobbigt här, kanske måste man parera med dekompen, kanske inte...Hur hanterar man traumat och de efterföljande självmordstankarna?

Man lär sig köra så att man slipper traumat över huvud taget! Om det nu är ett trauma att visa hur fjortis man verkligen är? :tummenupp

Börja med knyppling istället. Då slipper du ångesten.

hoppa på hojen skrik och svär så att alla förstår att det inte var ditt fel utan hojens :tummenupp

Jaa, hur gör man? Man har kört hårt, bromsar in vid rödljus, alla tittar på en, man ska iväg och böööh, host STOPP...Speciellt vi tuffa killar med kick har det jobbigt här, kanske måste man parera med dekompen, kanske inte...Hur hanterar man traumat och de efterföljande självmordstankarna?

Ge efter för dessa tankar.

-Upp med fötterna på fotpinnarna.
-Låt sen hojen sakta ramla till marken medans du sitter kvar på den.
-Rör inte en fena medans hojen sakta ramlar.
-Sen när den väl dimpit i baken gäller det att inte röra sig det minsta.
-Spela sedan död till ambulanskillarna kommer och hjälper dig därifrån eller alternativt alla åskådarna lämnat platsen.

Gör som alla hårdingar med bil som får kärringstopp med bil, gasa som fan så alla kan pusta ut och lugna sig med att föraren visst var kompetent som kan gasa så mycket på både första och andra växeln.

Skrattar dmo inte bara mer när dom ser pelle-niklas resa sig då? :va

Pelle-niklas. kebabspettet... Snabeln... kärt ollon har många namn.
Dock så hinner de inte se att den reser sig då jag startar hojen direkt och 'Ouiiiiarrr iväg' (dock utan att 'Ouiia' då jag inte är så bra på det.).

:D :D :D

Ryck loss kopplingswiren och visa för dom som skrattar åt dig att detta var felet :]

Ryck loss kopplingswiren och visa för dom som skrattar åt dig att detta var felet :]

Hade jag sett en kopplingsvajer på hans hoj så hade jag också insett är där är ngt fel som är trasigt.

Ska berätta en sak som kommer få dig att må bra.

Lellesveckan 2005

Är 60 mil från garaget och har varit på gotland i tre dagar. Kommer ut på en raka och gasar fullt. I slutet av rakan börjar det tjuta och jag tittar ned på tempen som då visar 125 grader. Kör in till kanten och det sprutar vatten på benen.

Blir bärgad till campingen.

Några dagar senare byter jag topplockspackning på campingen med lånade verktyg under natten.

Dagen efter påväg till Gotlandring hör jag ett ljud vid 9000rpm och tänker att ska jag klara mig hem måste den vara i bra skick.

Vid halvvägseken till Fårö låser sig bakhjulet i 140km/h och motorn skär ihop.

Blir bärgad till campingen igen.

Då mår man inte bra......

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back