Hur gick detta till dårå..?

Patrik skrev:
Nog för att touringlok är tunga men.... :confused: :hihi


Oooops... Men, bilar har ju deformations-zoner som är konstruerade för att ge vika relativt lätt för ta upp krock-krafterna, istället för att fortplanta dom in till passagerarna, och MCn har nog inte så mycket till deformation-zon, kan vara förklaringen. Men, men, hoppas det gick bra för hojåkarn, inte kul bli påkörd. :(

/B
 
benkar skrev:
Oooops... Men, bilar har ju deformations-zoner som är konstruerade för att ge vika relativt lätt för ta upp krock-krafterna, istället för att fortplanta dom in till passagerarna, och MCn har nog inte så mycket till deformation-zon, kan vara förklaringen. Men, men, hoppas det gick bra för hojåkarn, inte kul bli påkörd. :(

/B

Absolut, vi får naturligtvis hoppas det gick bra för alla inblandade. :brinnerup
 
Min teori. Påkörd bakifrån. Bilens front är i rätt höjd över att komma ovanför bakhjulet och kunde klämma under sadeln. Därmed rullar bilen ovanpå däcken och fortsätter in i hojen tills dess att bakhjulet låst sig helt och fastnar.
 
Bee skrev:
:va Måste vara fejk...om det inte satt en 350 kilos gubbe på hojen.. :3freak
Nog för att det är en Ford men blir hojen mer hållbar ju mer man väger?
I sånt borde det vara lag på att vara stor när man kör hoj,
allt för nollvisionen! :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top