Hur gick det för Adnan_Gangster? (Landskronahärvan...)

Status
Ej öppen för fler svar.
Har du insett USA's enorma problematik med just illegala invandrare? Kollaps av ekonomin som vi ser nu...

Och ska vi dra in USA och ha det som måttstock kan man ju säga att urinvånarna sitter numer i reservat.
Sen är det ju lite så om du tar in någon i ditt hem te x så är det ju dina regler som gäller och man bör ju visa respekt,om sen personen slår sönder din lägenhet,misshandlar dig ,våldtar din fru så låter du inte den personen vara kvar,eller? lite så ser jag på det. Det innebär inte att invandrare behöver krypa,bocka och buga för var svensk denne möter.
Det skrämmande är att det är fult att älska sitt land och att våra fäder som ändå byggt upp det vi har ,att deras jobb nästan är för intet.
Våra gammla kungar och förfädrar snurrar nog som turbiner i sina gravar ,det var lite mer jävla anamma i de gossarna.
folk som kommer hit till Sverige som vill bli en del av samhället,utbilda sig,arbeta och som sköter sig ska man såklart hjälpa , att kasta ut en femåring och och dess familj kan man tycka är märkligt ,de bör ju få en chans iaf,det finns ju andra som man kan kasta ut i deras ställe ,,bara åka till kåken och hämta.
Samarbete med USA är ju inte fel angående terrorismen,,en terrorist ska inte känna sig säker i Sverige,de ska inte få ha träningsläger som utanför Skellefteå(tror jag det var," kalla fakta tv4") Låt dom komma in och hämta bara.
Det lustiga är också att vissa får tydligen hålla på med judeförföljning och uppmana till att dessa ska dödas och detta handlar då inte om Svenska nazister,nationalister etc.Att det sen tystas ner är tycker jag är lite märkligt,en notis sen inget mer,hur hade det varit om det handlat om en svensk gruppering?
Det finns en kvinna,på Malmö universitet.Hon gjorde en statistik,om samband med av att bli misshandlad och rånad av 1: generationens invandrandre osv hur som helst denne rapport var inte till någon fördel för kriminella invandrare ,och återigen ett lika märkligt försvinnande ,,inte ett ljud mer om det.
Sverige ska då var en demokrati som många politiker stolt slår sig på bröstet för,så undrar man ju varför Mona vill förbjuda SD att sitta med i Eu. Är det bara demokrati när det gäller deras värderingar?

Och hur kommer det sig att svenska politiker är så rädda av sig? börjar ju undra om det är personliga motiv,dvs dom säljer oss och frågan är till vilket pris?

Last edited:
USA skulle inte finnas om det inte vore för den enorma invandring som varit. De illegala invandrarna har de facto bidragit till USAs välfärd. De har inte slitit på resursern utan tvärtom tagit alla de jobb som "äldre amerikaner" inte vill ha.

USAs ekonomiska problem handlar inte alls om invandring. Det handlar om aktivemarknader, bytesbalanser, skattetryck, krigskostnader mm mm.. Ett helt annat topic

:)

Jag är dock glad att så många vill engagera sig och göra något åt den här problematiken.

Stora skillnaden är ju att de tvingades till arbete och kunde inte sitta och koppla av med bidrag...

/Fredde

Ingen normal människa accepterar att leva på socialen, alla vill ju skaffa sig en anständig levnadsstandard, däremot folk som tar emot bidrag och fifflar med skatter och samtidigt jobbar svart borde granskas oftare.

Tar mig själv som exempel, betalar hellre svart när jag får bilen lagad och kanske skriver lite extra mil på reseersättningen-är man bättre själv?

Stora skillnaden är ju att de tvingades till arbete och kunde inte sitta och koppla av med bidrag...

/Fredde

Invandringen har inte så mycket att göra med hur deras situation ser ut. Att många av de illegala invandrare från t ex mexico tar alla skitjobb som inga amerikaner vill ha är iofs bullshit.

i USA lever man framför allt på krediter. Man maxar och lånar även på sina krediter. Bankerna i USA har lånat ut pengar utan säkerhet. Folken har inte kunnat betala tillbaka, huskrisen har slagit i botten, folk står kvar med miljonlån som inte kan betalas och många banker är satta i konkurs.

Invandring är bra till en viss del, men det finns även ett läge som heter STOP där också.

Mina föräldrar t ex har haft sitt egna företag i snart 30 år. De har lagt undan till sin egen pension varje månad, pappa var med i en mc-olycka för snart 25 årsedan och läkarna snackar om att amputera hans ben om han inte opererar sig. Han har inte råd att låta företaget stå stilla utan måste jobba på och ta chansen.

När han pensionerar sig, har han mindre pengar varje månad än invandrarfamiljerna som sitter i sina hem och nästan vägrar lära sig svenska. Vem skulle inte vilja få pengar och slippa arbete? Dem är ju bara smarta, felet ligger inte hos personerna som utnyttjar systemet. Utan på systemet i sig, istället för att slänga skit på invandrarna så kanske vi skulle lägga lite energi på folket som styr, hur de styr och vad man lägger resurser på.

Ingen normal människa accepterar att leva på socialen, alla vill ju skaffa sig en anständig levnadsstandard, däremot folk som tar emot bidrag och fifflar med skatter och samtidigt jobbar svart borde granskas oftare.

Tar mig själv som exempel, betalar hellre svart när jag får bilen lagad och kanske skriver lite extra mil på reseersättningen-är man bättre själv?

Ingen normal människa lever på svenskars inkomst, bygger villor i utlandet och har semester i sina "krigshärjade" hemländer ett par månader / år heller.

Statistik säger inte alltid så mycket, men ibland säger det allting

Bifogat

• 2007_01_06_asyls_kande_1187639172.jpg
    2007_01_06_asyls_kande_1187639172.jpg
    12.2 KB · Visningar: 240
  • 2007_01_06_1187639481.jpg
    2007_01_06_1187639481.jpg
    10.4 KB · Visningar: 219
Last edited:
Har du funderat på varför de reser "hem" varje år ?

Kanske för att Sverige inte känns som deras hem pga folk som hellre segregerar än vällkomnar:va

Ingen normal människa lever på svenskars inkomst, bygger villor i utlandet och har semester i sina "krigshärjade" hemländer ett par månader / år heller.

Kanske för att Sverige inte känns som deras hem pga folk som hellre segregerar än vällkomnar:va

Förstår inte ditt resonemang. Jag har en kompis från Iran, vars föräldrar gör precis så som jag förklarade ovan. Föräldrar nekar barnen att umgås med svenskar, pratar skit om det svenskar gör. Hur våran religon ser ut. Att svenska tjejer är horor, att vi är blåsta blåögda personer som matar folk ur egen hand utan att förvänta någon ting. Just så pratade hans föräldrar om mig t ex. Sedan har de ju psykiska problem som gör så att de inte kan arbeta öht, eller bara 20%.

På arbetsförmedlingen när jag frågade dem fall dem kunde betala en utbildning för mig får jag som svar.

Om du hade vart invandrare hade du haft en chans.
Grattis, dem fick även den bonusen

vilka är dessa "folk" du pratar om?

Va tycker du själv är en rimlig kvot att släppa in? Titta på stapeldiagramet ovan... är detta rimligt?

Tar mig själv som exempel, har sedan jag kom till Sverige velat anpassa mig och lyckats hitills ganska ok, men dagligen hör jag och möter folk med åsikter som inte är så invandrarvänliga till och med bland folk jag umgås med.

Jag försvarar inte invandarare som utnyttjar systemet, men det blir svårare för invandrare att behålla motivationen när man bemöter folks främlingsfientliga kommentarer, det blir som att gå genom gyttja om du fattar vad jag menar.

Inget blir bättre genom att kalla alla invandrare bidragstagare och dra alla över en kam.

Det är inte politikernas fel bara att det har blivit som det har blivit, vi röstar fram politiker och börja från dig själv för att se vilket engagemang du har tagit för att förbättra situationen.

Säger han som bor i en av sveriges minst tätbefolkade områden.

ÖÖÖ flicka lilla vet du vart bohus ligger?? :va

mögel tycker du att man ska kasta ut mig :gråta

Nee fan heller!!! :pannkyss Menade mer att han säger att man kan gå igenom tex lanskrona utan att vara rädd, Statesiken talar ju för sig själv. Spelar ingen roll om man kan gå igenom en stad en dag och inte se nått nästa dag står han där utan plånbok och misshandlad.
Finns jävligt bra invandrare sen finns det skitstövlar samma gäller svenskar.. Men det är nog inte många som går själv igenom lanskrona eller sthm eller gbg på natten utan att vara rädd.

knulla svenskar i röver, sno bidrag, kalla svenska tjejer horor och allmänt vara dryg och surfa på "systemet"

inte visste jag att jag hade det i mina gener, och att mina föräldrar lärt mig att hata svenskar och sverige. fan va skönt att alla inte tänker som dig!
tvärtom, mina päron älskar sverige och tycker att det är ett land som är bäst på flesta områden. Jag har svensk tjej som jag älskar och har ett yrke som jag tycker om (blir lika mkt pippad i röven av all skatt m.m. som du och alla andra blir).
tror du att jag fått de jag äger som något "välkommen till sverige paket" ahaha ville inte skriva något men känner mig jävligt förolämpad

fuck you!

Ja fuck you till mig, där fick jag.

Förolämpad känner du dig, hur tror du jag känner mig varje gång jag går ut på stan och ser invandrare som sitter och spelar jack vegas från 0800 till 1700. Eller kör svarttaxi, eller våldtar min kompis syster? Eller rånar butiken på hörnet? Förolämpad?

När jag skickar iväg fax till arbetslöshetskassan och personen i fråga som lämnat faxet är helt frisk. Jag tittar lite på brevet när jag skickar iväg det. Det står - Kan inte gå mer än 5 minuter i taget, måste vila för det gör ont i benet. - Ger tillbaka pappret och ser hur personen glatt skuttar iväg med en ny månadslön.

Säger inte att det är fel på alla invandrare för det är det inte, långt ifrån. Men det är inte jag som skall behöva ändra på mig. Det är den som kommer hit som får anpassa sig

Last edited:
Allvarligt, tror du något blir bättre av att du är passiv och invandraren ska förändra situationen åt dig så har du fel, alla måste göra det bästa av situationen och om vi segregerar ännu mer så kommer det bli fler grupperingar av folk av samma ursprung inom kriminella kretsar.

Förolämpad känner du dig, hur tror du jag känner mig varje gång jag går ut på stan och ser invandrare som sitter och spelar jack vegas från 0800 till 1700. Eller kör svarttaxi, eller våldtar min kompis syster? Eller rånar butiken på hörnet? Förolämpad?

När jag skickar iväg fax till arbetslöshetskassan och personen i fråga som lämnat faxet är helt frisk. Jag tittar lite på brevet när jag skickar iväg det. Det står - Kan inte gå mer än 5 minuter i taget, måste vila för det gör ont i benet. - Ger tillbaka pappret och ser hur personen glatt skuttar iväg med en ny månadslön.

Säger inte att det är fel på alla invandrare för det är det inte, långt ifrån. Men det är inte jag som skall behöva ändra på mig. Det är den som kommer hit som får anpassa sig

Allvarligt, tror du något blir bättre av att du är passiv och invandraren ska förändra situationen åt dig så har du fel, alla måste göra det bästa av situationen och om vi segregerar ännu mer så kommer det bli fler grupperingar av folk av samma ursprung inom kriminella kretsar.

Vi har ett problem nu som vi borde ta tag i, än om det är segregering eller intergrering så måste vi ta hand om det. Men skall vi släppa in mer folk innan vi har löst problemet som redan finns? Det är just det jag menar. Vem vill inte ha en lösning till problemet som finns? Man kanske skall satsa på att lösa det först, och snabbt. Och sedan börja tänka på om vi skall ta in mer

Dom största rasisterna är invandrarna. Det spelar ingen roll vilken dokumentär, faktaprogram eller nyheter jag ser på, så är det utlänningar åter utlänningar. Är det någon som ser på Efterlyst? Insider? Varje gång det grävs i problemet så svarar vederbörande att "svenskarna vågar endå inte slå tillbaka" eller "det är bara att rycka väskan ur handen på henne, dom vågar endå inte göra något". Och hur jävla efterbliven i huvet är man om man kastar stenar och flaskor på ambulanspersonal och brandmän som inte ska göra något annat än att rädda folk från att brinna inne och att dö. Det är dom sjuka beteendena som retar gallfeber på mej som svensk. Ska det vara så jävla svårt att agera normalt? Det finns INGET krig i sverige men det verkar inte gå in i skallen på vissa.

Att ta hit krigsskadade och krisdrabbade människor medför bara att deras dåliga beteenden även kommer med, på köpet. Man beteer sej inte som om man fortfarande är kvar i sitt laglösa krigsdrabbade hemland när man kommer hit till vårt land, så är det bara. Lär man sej att uppföra sej som en svensk, så blir man behandlad som en svensk.

Utlänningar beteer sej överlag som svin och är dom största rasisterna. Om sverige skulle stå vid ett vägskäl, då man fick välja att behålla all invandring eller att flytta ut allihop, varenda invandrare i hela sverige, så skulle jag rösta på det senare då då vår flyktingpolitik har bidragit med en så stor negativ inverkan att den positiva inte ens gör sej märkt.

klockrena inlägg.Sen som din Iranske polares föräldrars åsikt så är det ju vissa grupperingar som förklarat krig mot svenskar.Varför åker man inte bara då?
Helt klart ska de anpassa sig.Sen med det Ifråga om förolämpad vill jag lägga till kränkt också, Te x ta de två som blev utkörda från ett badhus,de hade kläder på sig och det är då inte ett par jeans eller t-tröja, att det finns regler i ett badhus handlar ju om en säkerhet för de som vistas i hallen,om nu en utav de trillar i och får panik det är nog jobbigt med badkläder. Men de vart en kränkning för att de inte ville följa simhallsreglerna de kände sig kränkta och fick rätt???:va
En annan sak jag kom och tänka på är ,det är tydligen så att muslimer vill ha en egen dag i en simhall dvs inga otrogna dvs vi svenskar får inte bada när de är där. Frågan är då såklart,är det ok att ha en helsvensk dag där tjejerna slipper höra glåpord efter sig? är det då en rasistisk handling? hur kan man tolka denna muslimska ide? relgionsrättighet?

klockrena inlägg.Sen som din Iranske polares föräldrars åsikt så är det ju vissa grupperingar som förklarat krig mot svenskar.Varför åker man inte bara då?
Helt klart ska de anpassa sig.Sen med det Ifråga om förolämpad vill jag lägga till kränkt också, Te x ta de två som blev utkörda från ett badhus,de hade kläder på sig och det är då inte ett par jeans eller t-tröja, att det finns regler i ett badhus handlar ju om en säkerhet för de som vistas i hallen,om nu en utav de trillar i och får panik det är nog jobbigt med badkläder. Men de vart en kränkning för att de inte ville följa simhallsreglerna de kände sig kränkta och fick rätt???:va
En annan sak jag kom och tänka på är ,det är tydligen så att muslimer vill ha en egen dag i en simhall dvs inga otrogna dvs vi svenskar får inte bada när de är där. Frågan är då såklart,är det ok att ha en helsvensk dag där tjejerna slipper höra glåpord efter sig? är det då en rasistisk handling? hur kan man tolka denna muslimska ide? relgionsrättighet?

Vi gör väldigt mycket för att invandrarna skall kunna trivas i vårt land. Som t ex i Växjö. Muslimer ville ha en egen kyrkogård som att de SLAPP gå över kristen mark. Självklart fick dem ju en sån. Men vilket argument, så att de slipper gå över kristen mark.

Det är lätt att ta men svårt att ge!

Kallar du mig rasist och svin?

Tack för det !

Dom största rasisterna är invandrarna. Det spelar ingen roll vilken dokumentär, faktaprogram eller nyheter jag ser på, så är det utlänningar åter utlänningar. Är det någon som ser på Efterlyst? Insider? Varje gång det grävs i problemet så svarar vederbörande att "svenskarna vågar endå inte slå tillbaka" eller "det är bara att rycka väskan ur handen på henne, dom vågar endå inte göra något". Och hur jävla efterbliven i huvet är man om man kastar stenar och flaskor på ambulanspersonal och brandmän som inte ska göra något annat än att rädda folk från att brinna inne och att dö. Det är dom sjuka beteendena som retar gallfeber på mej som svensk. Ska det vara så jävla svårt att agera normalt? Det finns INGET krig i sverige men det verkar inte gå in i skallen på vissa.

Att ta hit krigsskadade och krisdrabbade människor medför bara att deras dåliga beteenden även kommer med, på köpet. Man beteer sej inte som om man fortfarande är kvar i sitt laglösa krigsdrabbade hemland när man kommer hit till vårt land, så är det bara. Lär man sej att uppföra sej som en svensk, så blir man behandlad som en svensk.

Utlänningar beteer sej överlag som svin och är dom största rasisterna. Om sverige skulle stå vid ett vägskäl, då man fick välja att behålla all invandring eller att flytta ut allihop, varenda invandrare i hela sverige, så skulle jag rösta på det senare då då vår flyktingpolitik har bidragit med en så stor negativ inverkan att den positiva inte ens gör sej märkt.

Vi gör väldigt mycket för att invandrarna skall kunna trivas i vårt land. Som t ex i Växjö. Muslimer ville ha en egen kyrkogård som att de SLAPP gå över kristen mark. Självklart fick dem ju en sån. Men vilket argument, så att de slipper gå över kristen mark.

Det är lätt att ta men svårt att ge!

helt otroligt .

ja det är ju det .

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...