Hur gammal är du?

Hur gammal är du?

• Antal röstningar
    0
hojbrud skrev:
2508414 hur gammal e du?
e du singel?

Jag kör tyvär fortfarande radiostyrda motorcyklar (125cc) och är 17år. Ej singel. Men jag kan ju säga till när jag blir singel igen. :tummenupp

Nyteknik skrev:
2509829 Varför är män som har fyllt 35 ofta så angelägna att tala om att de egentligen är yngre? Det verkar finnas en påtaglig oro för att uppfattas som vuxen.

Ångesten brukar vell inte komma fören man är runt 40??

Nyteknik skrev:
2509829 Varför är män som har fyllt 35 ofta så angelägna att tala om att de egentligen är yngre? Det verkar finnas en påtaglig oro för att uppfattas som vuxen.

hur det är i andra fall vet jag inte men jag ser yngre ut än vad jag är helt enkelt, sen är det väl inte fel att ha ett ungdomligt sinne kvar, vuxen blir man när man fyller 18 (på pappret i alla fall)

peter R1 skrev:
2515171...sen är det väl inte fel att ha ett ungdomligt sinne kvar...
Det beror väl på vad man menar när man skriver "ungdomligt". Det är t.ex. typiskt ungdomligt att vara osäker, mentalt instabil, identitetssökande, naiv, lättpåverkad etc. Få klychor är väl så missbrukade som ungdomlighet och de värden/egenskaper man menar att denna egenskap är liktydig med. Vuxenskräcken har nog aldrig varit så stor som i denna tid.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2515190 Det beror väl på vad man menar när man skriver "ungdomligt". Det är t.ex. typiskt ungdomligt att vara osäker, mentalt instabil, identitetssökande, naiv, lättpåverkad etc. Få klychor är väl så missbrukade som ungdomlighet och de värden/egenskaper man menar att denna egenskap är liktydig med. Vuxenskräcken har nog aldrig varit så stor som i denna tid.

Jag vill nog påstå att dessa ord som du nämner inte är ungdomlighet utan helt enkelt omognad. En ungdomar är mognade vissa ej.

Ahh...Tack Mirran att du skrev! :)
Tänkte, e det bara jag som e oldis här.. puuh!

33 oetthalvt :crash
(fast dom frågade mig leg på bolaget inte så länge sen, så det känns som det inte e helt kört än..:tungan )

37.
Känner mig som 50 på morgonen, 20 på dagen, 40 på kvällen.
Men i genomsnitt 37,63 år.

Flesh skrev:
2515360 Jag vill nog påstå att dessa ord som du nämner inte är ungdomlighet utan helt enkelt omognad. En ungdomar är mognade vissa ej.
Mogna ungdomar? :va

Man kan inte ta sig förbi somliga delar av livet. Det är ett av livets dilemman. Man måste ta sig igenom och göra egna erfarenheter. I retroperspektiv hade det varit fint att snabbspola större delen av tonåren. Ungdomen är klart överskattad och det som slarvigt kallas för ungdomlighet är till stor del de egenskaper jag räknade upp.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2516205 Mogna ungdomar? :va

Man kan inte ta sig förbi somliga delar av livet. Det är ett av livets dilemman. Man måste ta sig igenom och göra egna erfarenheter. I retroperspektiv hade det varit fint att snabbspola större delen av tonåren. Ungdomen är klart överskattad och det som slarvigt kallas för ungdomlighet är till stor del de egenskaper jag räknade upp.

Jo den delen har du rätt i....

Skrotnisse skrev:
2515469 37.

:skrattaåt

Last edited:
Skrotnisse skrev:
2515469 37.

Skriver under på det du säger, fast jag känner mig nog f-n äldre på morgonen, ÅAS så kan jag ha barnsligt kul med en moped fortfarande så min mentala mognad är nog mindre...

Huvudsaken att man snittar rätt...

22

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT