Hur gammal är Du?

Hur gammal är Du?

• Antal röstningar
    0

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
Jag såg "Vi som är 30+ hojar oxå"-tråden och kom att fundera på hur gamla är folk här egentligen? :va
När lämnar farbror Einar Sporthoj.com och övergår till Blysänke.com?
Det är ju ganska så anonymt här.. Jag menar att det är ju inte så att man ser på avataren och nicket vad det är för nisse som sitter på andra sidan! Visst de under 16 kan man väl urskilja på språket, men efter det blir det lite svårare!

man är aldrig äldre än man gör sig!, ser du mig på en blysläde så får ni skjuta mig! har ju inte fyllt 50 än...... :3freak

Kör bägge...
Det ena behöver inte utesluta det andra.

Började med "sporthojar", men ville ju ha något att skruva med också.
Fast choppern åker jag inte direkt å "glider" med, utan använder mest som "stadsmoppe" i förorten.

Vill jag köra ordentligt, eller har bråttom, så tar jag plastraketen.

Kul att ha något att pula med hela tiden, och ändå ha någon annan hoj att kuska runt med.

danjel skrev:
Jag såg "Vi som är 30+ hojar oxå"-tråden och kom att fundera på hur gamla är folk här egentligen? :va
När lämnar farbror Einar Sporthoj.com och övergår till Blysänke.com?
Det är ju ganska så anonymt här.. Jag menar att det är ju inte så att man ser på avataren och nicket vad det är för nisse som sitter på andra sidan! Visst de under 16 kan man väl urskilja på språket, men efter det blir det lite svårare!

Fundera på det du...det är viss skillnad på personummer och på hur "gammal" man är som person...jag är nog runt 25-30 om man säger så och är 39 om man tittar på när jag är född. Jag känner dock folk som är 25 och är sega som 70, likaväl som jag känner folk som är 50 och är som 25åringar till sinnet...det är det som är grejjen...hur du är...

Hornet_600 skrev:
Fundera på det du...det är viss skillnad på personummer och på hur "gammal" man är som person...jag är nog runt 25-30 om man säger så och är 39 om man tittar på när jag är född. Jag känner dock folk som är 25 och är sega som 70, likaväl som jag känner folk som är 50 och är som 25åringar till sinnet...det är det som är grejjen...hur du är...

Correctemundo! Har träffat på torrisar i 23-årsåldern, är 34 själv och har åkt förra sommarn med NSR125:or som inte varit helt torra bakom öronen men 3vliga ändå. Tror inte åldern spelar stor roll när man kör hoj i gäng.
//Slowmotion

Hornet_600 skrev:
Ja absolut är det så! Det är ju från person till person! Men nu tänkte jag mera "på papperet".
Har inte tänkt så myket på frågan, har bara tänkt att folk som kör sporthoj är ungdomar som jag på 20-30 bast. :tungan
När man blir äldre så tänker man väl mer på vad som är praktiskt, med fru, barn, villalån m.m.
Det gäller väl att prioritera, roligt för mig eller praktiskt för familjen?
Man måste ju ha både tid och pengar till sporthoj! Man kan ju inte direkt spänna dit en barnstol på cutsen å hämta kidsen från dagis?

Eller hur har ni det? Har ni hittat en likasinnad fru eller kör ni mindre än vad ni egentligen vill? Man kan väl inte få allt här i världen?

Ni ska veta att jag INTE dömmer folk för att dom är gamla! Kanske uttryckte mig lite klumpigt i första inlägget? Jag är bara nyfiken på hur det ligger till! :)

Fan va unga alla är :hihi

Jag upptäckte just att jag nästan kan ställa upp i veteran klassen i pansartrofén (enduro) som jag tänkte köra. Men jag fyller sent på året så jag får köra i ungdomsklass ett år till!

Vi behöver helt klart fler äldre som kan subventionera oss unga som åker och krashar lite nu och då. Det här är på tok för dyrt. :hihi

Jag har fyllt 22 i tre år nu och det tänker jag fortsätta med ett par år till.

Stefan skrev:
Haha! Ja, jag har gjort en deal med Gud att jag inte behöver fylla år varje år längre! :tummenupp

Nar jag fyller femtio ska jag kjøpa mig en sprillans ny liter hoj! var snall och skjut mig om jag någonsin kjøper en vinge eller harley....

Stefan skrev:

Smart, att jag inte har tänkt på det...ska nog fortsätta vara 24, det är precis lagom eftersom försäkringarna är billigare efter 24.

Bra med blandat folk !

Själv är jag 23 ! Känner som att det är en speciel "samanhållning" eller vad man ska kalla det mellan mc åkare... det verkar inte spela nån roll hur gamal man är eftersom det finns nånting som man har gemensamt att tala om ! Och personligen tycker jag att det är bra att alla kan prata med varandra ! Man kan lära sig mycket av dom yngre och dom äldre ! ja jag vet att det lät väldigt kliche men va fan det stämmer ju ! =D

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025