Hur gamla var ni när ni började köra???

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
28 år med både mc och lite cross. Ångrar delvis att jag inte började tidigare...

Edit
Eller ja, 15 om man räknar med moppeåret...
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Tog körkortet när jag var 20 men började inte köra förrän i höstas, 35 år gammal...

:huvet

Edit: :fattartil
Givetvis körde jag moppe och sånt i den åldern. Crescent Compact och nån Yamaha twin 125:a.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mölgaard Katamaran för rundbane racing, 3m 10cm lång och med 15Hk Yamaha 2t. men Svera tyckte klassen var för farlig för kids iom katamran "lätt å välta med" påstog dem.
så jag fick bara vara med i några race på skoj, mina plaseringa reggades aldrig. körde dock bara 2gånger sen var de mest på lek i skärgården. var på d1ce även bomba lite vågor med ;)

man var ju inte så gammal heller, körde mellan 10 och 13,, sen hade jag vuxit ur den :(

EDIT: bild skall försökas fixas fram, var inte så vanligt med digital kamera början på 90 talet ;)

www.molgaard-racing.dk
 
Last edited:

Nug

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
Gsx-R 750
polarens farsas suzuki 750 nånting customaktig...

14år.. Körde punka på den.
 

Cezil

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Ort
Överkalix
Hoj
KTM 525 EXC - 04
7 år - suzuki 50cc fyrhjuling -93?
9 år - Yamaha snosport 80cc ( snöskoter) - 87a?
11 år - Puch Montana L - 83
13 år - Jawa Tws 50 - 97
14 år - Suzuki Ts50-93, fulltrimmad, 120km/h när vägen var rak ;)
15 år - sålde iväg mopederna & köpte en Yamaha DT125LC - 84 - ostrypt ,då var man värst i byn ;)
16 år - Husqvarna CR125-01 & ibland stal man ju farsans Teneré 660 - 98 !
18 år - KTM 525exc - 04 & den ägs fortfarande !

Överväger bli laglig och ta mc-kort till sommaren & köpa R6a ; )
 

Adde_A

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Hunnebostrand
Hoj
Yamaha FZ1-S -06
Va lite drygt 5 år när jag o brorsan fick en yamaha PW50 av föräldrarna. Farsan fixade till en bana på en åker hemma som vi körde på. Den stackars crossen fick slita ont men finns kvar än idag.
 

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Såhär gammal ungefär. Fick moppen när jag var 3, o detta är till våren så knappt 3 1/2 år.
 

Bifogat

  • DSC00009.jpg
    DSC00009.jpg
    245.5 KB · Visningar: 64

Magne

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010, BMW, R1200GS
När jag var 4 kom grannen på en BSA, en sånn vill jag ha tänket jag.

7 år åkte jag på min morbrors Panter (Sachs) runt huset tills jag inte klarade kurvan och krockade med ett träd.

16 år, en Honda CD50 - fyrtakt.... sedan paus tyvärr

22 år, körkort och en GSX400F två sesånger bara för plånboken sa nej :huvet

2007(året jag fyllde 40-några kompisar nämnde något om en kris men det struntar jag i) köpte jag äntligen en riktigt hoj R1200R.... (Vissa säger gubbhoj men jag säger skitkul till bra pris) Nu kommer jag nog inte ha flera år utan hoj :yoparty
 

addz

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Götebrg
Hoj
2004 Honda CBR 125
8 år: Cross 50cc
10 år: Cross 80cc
13 år: Cross 125cc
15: Moppe
17: Sporthoj
:)
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Vid tre år fick jag en en Honda 70cc fyrhjuling, 4år en pw50, åkte mest hela tiden.
Fick en pw80 vid 7-8 års ålder
Vid 12 år fick jag en kawa 400cc fyrhjuling, 13 år en Honda MB50 som jag skar 14 dagar senare, ställde in i skjulet och köpte en MT50
15 år köpte jag en Suzuki 125cc cross, körde överallt och jämt i skogarna kring arvika tills jag blev 18 och fick körkort,

vid 21 år ålder kom suget KRAFTIGT tillbaka så jag köpte en Suzuki GSXR 750 och körde upp på, hade den i två år och kör nu en Kawasaki Z750, så bensinhalten är nog högre än blodet i min kropp :D
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
32 år - kort för tung mc.

Hade jag vetat hur jävla skoj det är hade jag aldrig väntat så länge. Å andra sidan vet jag inte om jag hade velat haft mig själv bakom ett styre när jag var 20 ...
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Var 16 år när jag tog lätt MC kort, bifogar en bild på min första MC, en Suzuki RG :tungan
 

Bifogat

  • suzuki.jpg
    suzuki.jpg
    30.2 KB · Visningar: 35

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
6år Cross Puch 50cc automat
ca 10 år Bil. Fick sladda runt med farsans bil på snöiga parkeringar och köra runt huset osv.
11år Cross RM80 höghjuling
13år Första moppen. Först Puch Florida och sen Honda MB50.
13år Fick köra farsans XV400 runt huset nästan när jag ville och lite på vägarna när han var med.
16år Lätt mc-kort. NS125F (180cc)
18år Tungt mc-kort (Kawa KR1 250, Kawa ZX7-R)
2001-2008 Ingen hoj alls :(
2009 GSXR 750
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag började karriären 97-98 (7-8år gammal) på en gammal åttiotalare Honda CR 80 låg. jag kommer ihåg att ja inte vågade köra mer än på högst 2:an =) dock drog ja en ganska hårig vurpa så jag slutade köra.

sen 2004-2005 kom suget iom moppeåldern, ärvde en 2t scooter av syrran, dock var det ju inte så kul så då började det trimmas osv, när ja kände att jag inte kunde bli snabbast på skolan med ett rullande dass så införskaffade jag en derbi senda o satte på och egenportade en 75cc cylle med 19mm fugge:D. räckte en liten bit över 100km/h, livsfarliga bromsar, totalt värdelösa.

sen när jag blev 16 så var det ett givet val att ta lätt mc kort. hade bara en hoj i sikte, en KTM 125 EXC. Fick köpt en för ett bra pris. under vintern skaffade jag motardfälgar o annat godis. När det väl var sommar så sålde jag hojen för att den var ju så jäkla dyr i drift =)

så innan jag fyllt 17 skaffade jag mig en yamma wr450 motard o började upptäcka den riktiga tjusningen med motard.

när jag fyllde 18 sålde jag dock hojen för att köpa bil (sämsta valet jag gjort) så nu, snart 20. har jag inte längre någon egen hoj, men jag passar på att låna farsans honda firestorm när det är väder =)
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
7år - PW50
10år - Suzuki K50 som farsan köpte åt mig, jag brände runt på den en hel sommar i sommarstuge området tills svenska avundsjukan tog över och någon ringde snuten som jag mötte på en grusväg.
Dom var rätt impade över hur bra jag körde trots att jag inte nådde ner till marken :D
Jag fick leda fanskapet 1 kilometer hem tvärs genom stugområdet med farbror blå krypkörandes bakom hela vägen, är nog bland det pinsammaste jag har varit med om, folk stod i trädgårdarna och stirrade när jag kom gåendes :D
Farsan fick ajabaja och sen var det slutkört.

12år vart det någon risig Maico 250 Enduro som jag minns att jag var jävligt rädd för, körde på tvåan första dagen för jag var så skraj.

Sen har det rullat på med alla möjliga crossar 80cc, 125:eek:r, 250.
ett par 125 landsvägare, bland annat en honda cb twin, och ett gäng mopeder, och utan körkort tills jag kröp till korset och körde hem lappen förra året.

Nutid är det en ej inkörd HYM 796 som väntar på vår :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Började åka moped vid 5-års åldern. Det funkade om man startade och stannade på samma sten på trädgården, eftersom man inte nådde ner på den gamla husqvarnan.
Vid 7-8 år så skaffade vi en gammal Yamaha YZ80 som rullade på alla små skogsvägar hemikring.
Fick sedan överta en DT 50 från brorsan när jag var 13.
Tog Mc-kort när jag var 18, men började inte köra (tung) förren jag var 20 då jag övertagit en RD350 från min bror.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top