Hur gamla var ni när ni började köra???

4 år.. 2 st Fyrhjulingar hemmabyggda av min far...

6 år första cross.. 50cc

8 år 80 cc cross

15 år 2st olika mopeder 50 cc

16 år 2st olika 125cc.. ( nuvarande Varaderon )

Och nu 18 ( om 2 månader ) blir det 25 kw... till våren :)

Runt 7-8 år, första egna crossen vid 9 tror jag. Landsväg strax efter 15 års ålder, mamma ville köpa epa men jag vägrade och köpte en 125:a istället. Blev inget körkort förrän 19 däremot, då blev det en 25kw :(

Körde snöscoter med min brorsa när jag var 9 år....brorsan är 2 år yngre.

Våran far köpte en skidoo 1967. Vi kunde inte starta den själva utan far fick komma ut och starta den, köra ett varv runt huset. Därefter lämnade han över snöscotern till oss för att själva köra i spåret. Efter ett tag började vi gena i kurvorna och gjorde egna spår och så småningom blev spåren större och större.
Jag kommer ihåg att vi hade millimeterrättvisa så att ingen av oss körde mer än den andre.
Har en bror som är tre år yngre men han fick inte vara med förrän några år senare. Skulle han vara med så blev det mindre köra för oss två så han fick liksom vara med så sent som möjligt.

Edit ordfel

Last edited:
4 år Yama PW50. Har en son på 1,5 år så det får bli en hoj till han om ett par år.

lite cross åk på 50cc vid 10, sen blev det vespa vid 14 sen blev det mc 18! dvs säga typ i år :rolleyes:

Fick en Yamaha PV50 när jag var typ.. 5-6 år av pappa. Sen hade jag två PV80cc när jag var kanske 7 år, som jag och min pappa körde i nån grushåla rätt ofta, och på soptippen. Sen började jag i crosskola när jag var där nånstanns 8 år, med en KX60 sedan en KX80 men sen tog det stop där. Då var jag väl 10 Ca. Sen körde jag lite gocart och tog licensen men hade aldrig någon egen och började aldrig köra. Sen vid 13 års ålder köpte jag och farsan var sin minimoto och sen började jag köra träningar på en gocart bana med en pocketbike. Gjorde sen debut i 125 jr när jag var 14 på Anderstorp förra året, och köte även en moppe senare samma år. (2008 :D )
Vann första rejset på Falken i år! :yoparty

Blev ju en hel självbiografi detta!:D

testade en monkey bike när jag var 8år fick min egna honda xr 75cc när jag var 10 år sen har det bara rullat på med motordrivna saker...mvh

R1 14 år
trimmad ciao, 4,5 år...körde jämt med grannens 240 på påfarten uppå E4:N
åkgräsklippare 2 år
go cart 1,5 år

Minns inte exakt men körde elmotorcykel när jag va jätte liten
Började tränade cross väldigt tidigt. pw50 :yoparty
Vore kul att luska ut åldern men jag kan inte göra det på egen hand.

Körde Literhoj första gången när jag va ute och övningskörde med min 125:a så kan inte varit så jätte gammal då heller.

Jag och min kusin som är ett par år äldre än mig byggde en moped med sachsmotor när jag var tio (femton år sedan) sen har det bara fortsatt:)

En av fördelarna med att bo på vischan.
Moped första gången: 7 år, lånad puch dakota.
Första egna: 10 år , mustang mamba.
Motorcykel första gången: 12 år, pappas husqvarna 500.
Första egna: 14 år, honda cb125.
Första egna tunga: 18 år, cb900f.

11 år lånad knattecross Negrini 50 cc
15 år Puch Dakota 3000
16 år Honda 125XL (Ej körkort)
36 år Körkort tung MC

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey