Hur göra med skadad ny hoj??? ( Ej uthämtad än )

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Har köpt mig en Yamaha R1-06, sprillans ny på Yamaha Center!
Köpte den för ca 6 veckor sedan.
När jag köpte hojen, så kom jag överens med säljaren om att hojen kunde stå kvar hela april, dom skulle tvätta hojen, och sedan sätta en skynke över den, så ingen kunde pilla på den... Fine tänkte jag!
Var där för 2 veckor sedan, och köpte tankpad till hojen, då var hojen övertäckt, precis som dom sagt...:tummenupp

Var där nu i Lördags och skulle prata med säljaren om att jag skulle hämta hojen om en vecka, går och kikar på hojen, vad ser jag, hojen är inte längre täckt med skynket, utan står så folk kan pilla på den..:mad:
Börjar granska hojen, och ser en grov repa precis bredvid sadeln, genom hela lacken, så man ser plasten, eller den vita/gråa grundfärgen :huvet
Jag VET att den repan INTE var när jag köpte hojen, då jag granskade hojen noga!

Ringde säljaren idag, och snackade med honom, han frågade om jag hade någon lösning??
Va fan jag vill ha min nya hoj i nytt skick, det är ju inte en Beggad hoj jag köpt!

Så nu vill jag ha hjälp, vad ska jag göra tycker ni?
Har flera här varit med om liknade pryl?

Det här med att det är en ny hoj jag köpt, försvann på engång :(

MVH Roothen

Absolut någon typ av kompensation...

eller så får dom helt enkelt fixa det... o då inte med ett lackstift

Har köpt mig en Yamaha R1-06, sprillans ny på Yamaha Center!
Köpte den för ca 6 veckor sedan.
När jag köpte hojen, så kom jag överens med säljaren om att hojen kunde stå kvar hela april, dom skulle tvätta hojen, och sedan sätta en skynke över den, så ingen kunde pilla på den... Fine tänkte jag!
Var där för 2 veckor sedan, och köpte tankpad till hojen, då var hojen övertäckt, precis som dom sagt...:tummenupp

Var där nu i Lördags och skulle prata med säljaren om att jag skulle hämta hojen om en vecka, går och kikar på hojen, vad ser jag, hojen är inte längre täckt med skynket, utan står så folk kan pilla på den..:mad:
Börjar granska hojen, och ser en grov repa precis bredvid sadeln, genom hela lacken, så man ser plasten, eller den vita/gråa grundfärgen :huvet
Jag VET att den repan INTE var när jag köpte hojen, då jag granskade hojen noga!

Ringde säljaren idag, och snackade med honom, han frågade om jag hade någon lösning??
Va fan jag vill ha min nya hoj i nytt skick, det är ju inte en Beggad hoj jag köpt!

MVH Roothen

Häv köpet, eller ny kåpa:tummenupp

Last edited:
det är alltså själva cutsen?

det är bara fram me en ny orginal, ända jag skulle gå me på, inte lacka om den befintliga, bara ny orginal...

.....................

Vill inte heller att dom ska fixa med lackstift, eller något!
Kompensation, vad är rimligt?
Grejen är att jag bara ska ha hojen över sommaren, sedan ska den säljas, vet att det är svårt att sälja en hoj med repor!

Ny tank, det är ju inte den som är repad.. :rolleyes:

Fan, så jävla tråkigt...

MVH Roothen

solklart ska dom fixa skadorna..
Det el häva köpet..

Du har köpt en ny hoj, då ska den inte vara skada el fingrad på..

Dumt av dom att inte ställa undan den..

Ny original, 15.000 off på priset och täckstift (beroende på hur du tror att den ser ut efter sommaren), eller värdecheck på typ 20.000:-.

..............

Typ så här är det, Fast svart hoj, med vit där det skadats genom lacken...
Ingen hacker, men typ så här är det.....

MVH Roothen

Bifogat

• bikepics-587741-800.jpg
    bikepics-587741-800.jpg
    52.6 KB · Visningar: 510
Har du betalt hela hojjen å den bara står där på förvaring??

I alla fall är det väl så att dom har ansvar för hojjen när den är hos dom, på samma sätt som du hade lämnat i den på verkstad.

Sen om det är en fabriksny hoj så ska den ju vara felfri.

Fråga säljaren om han skulle vilja hämta ut en ny hoj med repor??

Förstod inte riktigt vart repan satt men det spelar visserligen ingen roll.
Jobbar själv som säljare ( nya bilar) säljaren är skyldig att se till att hojjen är i det skick som den va när du skrev på! DVS nyskick, se till att han byter/ lackar om det som är skadat. ACCEPTERA INGET ANNAT!

Om du verkligen vill ta ut hojen, se till att få skadan dokumenterad! så att det inte blir någe strul sen när dom ska åtgärda det...

Ooh du, grattis till NYA hojjen! :yoparty

säg till att dom får fixa det där, prata med tex chefen och förklara hur det ligger till
och ge dig absolut inte, kunder som inte "bråkar" brukar oftast aldrig få någon hjälp med det som dom är missnöjda med.

och med lite artighet så brukar det gå lite lättare oxå
(även om man är skogstokig :gnissla )

Last edited:
Antingen skall köpet hävas eller så ska du ha en ny hoj!! thats it!!!!Så funkar det ialf med nybilar!!Lycka till

.............

Har inte betalt hela hojen, har lagt Handpenning på 10 000:-

Det jävliga är om jag häver köpet, är att jag beställt Akrapovic slipon hos dom, hur gör man med det då????
Samt att jag har köpt andra prylar för 5000:- som ligger och skräpar..

Grejen är den att den hojen jag köpt, stod i hallen, så det har varit folk som suttit på den, men den var fin när jag köpte den.. Den repan jag såg i Lördag var ny!

MVH Roothen

hmm går fort me inläggen... spelar ingen roll om folk har suttit på hojen tidigare Nytt vid köp- nytt vid leverans dvs skade fritt!
Stå på dig MEN var trevlig, man kommer ingen stans genom att skrika!

Last edited:

MVH Roothen

Liknande hände mig när jag köpte min CBR från Kahrles i Norrköping. De bytte ut delen, nemas problemas. Det är ju en självklarhet! Tror du att BMW skulle leverera en nybil som var repad?

Phil

..........

Garpen. Dom står som ägare på hojen, jag har bara lagt handpenning på hojen..

Har jag rätt att häva köpet, och få mina 10 000:- tillbaka, vad händer med systemet jag köpt då???
Har skrivit på någon konsumentköps avtal, står inget på det pappret förutom mina uppgifter, och säljarens, samt pris.
Har ej gjort upp resten av betalningen..
Vill ju ha hojen, men ej skadad lixom, är inte ute efter att pruta!

MVH Roothen

..................

Jag kom på en sak, när jag var där och köpte hojen, så hade jag med mig min Digital kamera, och fotade hojen i diverse vinklar, och där ser man att det inte är någon repa på Cutsen! :tummenupp
Så dom kan ej komma och säga att det var när jag köpte den!
Dom ska fixa en ny cuts, annars häver jag köpet!
Vill som sagt ha min Retta som jag längtat efter!
Åker till Yamaha Center imorgon efter jobbet!

MVH Roothen

Garpen. Dom står som ägare på hojen, jag har bara lagt handpenning på hojen..

Har jag rätt att häva köpet, och få mina 10 000:- tillbaka, vad händer med systemet jag köpt då???
Har skrivit på någon konsumentköps avtal, står inget på det pappret förutom mina uppgifter, och säljarens, samt pris.
Har ej gjort upp resten av betalningen..
Vill ju ha hojen, men ej skadad lixom, är inte ute efter att pruta!

MVH Roothen

På baksidan av kontraktet Brukar villkoren på köpet stå om dom använder sig av MRF kontrakt som det gör i bilnasar världen.
Du har säkert en ånger vecka men risken finns att om du häver köpet efter den så blir du skyldig en viss % av tot köpesumma!

men jag tycker att du ska låta dom fixa hojjen åt dig, snacka med dom!!
kan inte tänka mig att dom ska bråka... sånt här händer mig lite då o då
bara fixa och beklaga besväret...

hade varit värre om hojjen varit skriven på dig redan...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!