Långa farbron
Yster tokfrans
Josafan skrev:Har läst flertalet trådar om mc-kläder och stövlar där folk ofta kommenterar att dom fick sakerna mycket billigare än originalpriset. Faktum är att många mc-affärer tar nog ut ganska saftiga priser då det är många som verkligen vill ha bra grejor inom mc-världen. Många är villiga att spendera pengar på säker utrustning och för att inte tala om en schysst look?
Så, frågan lyder. Hur gör man för att få ner priset till en rimlig nivå? Hur mkt procentuellt kan man komma ner i pris? Exemplifiera gärna.
/Oerfaren mesig prutare
Skulle gissa på att minst 10% går lätt pga att dom flesta körskole elever brukar få denna rabbat iaf hos olika mc-handlare här i GBG.En tanke runt det kan ju vara att om man kan ge dom 10% (vilket kan vara ganska många personer) så måste det ju finnas luft i priserna.Sen finns det inget jobbigare än tjatiga kunder som tror att dom kan tjata sig till rabbater,slår i nio av tio fall tillbaks på dom själva.
Var seriös och förklara din situation och säg -tror du att vi kan komma fram till något.
Tanken att ha i huvudet borde lämpligtvis vara -jag vill,men jag behöver lite ekonomisk hjälp.(om du förstår vad jag menar ?)
Sen är det alltid mer ekonomiskt för butiken att skicka med något annat än att rabbater bort en massa pengar.Tex 10% på 2000 är mer än inköpsvärdet på ett par enklare handskar osv.
Farbron.