Hur gör ni med hjälmen när ni lämnar hojen?

Hur gör ni med hjälmen när ni lämnar hojen någonstans?

• Antal röstningar
    0
Hoztic skrev:
Tja!

Tar ni alltid med er hjälmen när ni ställer hojen nånstans utan uppsikt, eller låser ni fast den?
Min hjälm är alltid i näven om jag lämnar hojen utan ögonkontakt/för långt bort för att stoppa ett moppefucko med fickkniv.
Har kompisar som blivit av med hjälmen på det viset eller fått den använd som sopkorg för halväten glass mm.
Så jag tar alltid med mig krukan, så jäkla bökigt är det inte tycker jag.
//Tobbe

låser alltid fast min med snöret invirat så vi dom sk´ära av så har dom inget "band/snöre" kvar att sätta fast en hake i....

Beror på

Ska jag bort en liten stund brukar jag låsa den med hjälmlåskroken på cykeln.
Ska jag bara in på en mack och köpa en glass så fäster jag den runt passagerarhandtaget så den inte blåsrer ned tex.

Ska jag bort en längre stund åker den med.

Här där jag bor är det inte så stor riska för knasbollar men på okänd ort så åker den med jämt.

Jag brukar ta med en om jag inte kan ha den under uppsikt. Har tyvärr inget hjälmlås på min.
På min förra så hade jag det och då använde jag det ganska ofta....

Ska jag lämna hojen en längre stund tar jag alltid med hjälmen. Annars låser jag fast den med ett cykellås (wire) som jag inhandlat.

Tar med den förstås. Lite surt att komma ut o hjälmen är väck. Menar, spelar ingen roll hur dyr den är, man kommer inte hem utan hjälm :rolleyes:

tobbeviking skrev:
Min hjälm är alltid i näven om jag lämnar hojen utan ögonkontakt/för långt bort för att stoppa ett moppefucko med fickkniv.
Har kompisar som blivit av med hjälmen på det viset eller fått den använd som sopkorg för halväten glass mm.
Så jag tar alltid med mig krukan, så jäkla bökigt är det inte tycker jag.
//Tobbe
Men du bor i växjö med....hehe, när jag bor i växjö på vardagarna så tar jag med mig hjälmen vart jag än går....däremot när jag är i jönköping så låser jag fasst den elr hänger den på hojen....i växjö är folk helt galna, de tar allt som man kan komma åt...

Jag tar alltid med hjälmen, vettefan vad för löst pack som är ute häromkring.

Hårt i näven.... skulle ju vara så surt o sumpa hjälmen på stan !!

Tar med den.. men beroende på var man är så kan man ju hänga den över en av backspeglarna. På ställen där mycke folk är i rörelse så följer hjälmen med, men är även lite paraniod på att jämt låsa den också.. har ingen aning om hur lätt/svårt det är att stjäla en hoj? :va

Jag skulle "bara" upp till polaren häromveckan så jag hängde hjälmen på backspegeln. Vistelsen blev längre än väntat men efter ca. 45min när jag kom ut var hjälmen plus ett par Oakley googles borta :huvet

Nu låser jag alltid fast hjälmen i hjälmlåset, eller tar med den.

beror på väder, jag brukar ställa den under hojen, speciellt om det ser ut att kunna börja regna lite lätt.

Men det är bara om jag parkerar där andra hojar står.
Är det bara jag så tar jag med mig hjälmen, folk vågar inte gå och stjäla lika mycket på en mc-parkering som om en hoj står ensam nånstans.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti