Som rubriken lyder, jag vill flytta från min by, min hemsocken, mitt hem, det är helt enkelt dags att byta miljö. Men hur gör man
Man måste fixa jobb och bostad men om man inte har någon flächig civilingenjörs utbildning då är det väll knappast möjligt att man får komma på en arbetsintervju som är 25 mil bort som gäller ett lagerjobb eller liknande?
Har inte funderat så mycket på vilken stad och annat men gärna Västerås, Örebro eller kanske längre neråt? Norrland och liknande är bara att glömma, fy fan för snö. Kravet är bara att det ska finnas lika sinade hoj åkare på plats (gärna grus
) och att staden ska ha mer en 100 000 invånare. Stockholm går fettbort, för mycket folk och för långt från skogen.
Så hur gör man? Finns det någon handbok? Hur man byter stad, 10 enkla knep…
Man måste fixa jobb och bostad men om man inte har någon flächig civilingenjörs utbildning då är det väll knappast möjligt att man får komma på en arbetsintervju som är 25 mil bort som gäller ett lagerjobb eller liknande?
Har inte funderat så mycket på vilken stad och annat men gärna Västerås, Örebro eller kanske längre neråt? Norrland och liknande är bara att glömma, fy fan för snö. Kravet är bara att det ska finnas lika sinade hoj åkare på plats (gärna grus
) och att staden ska ha mer en 100 000 invånare. Stockholm går fettbort, för mycket folk och för långt från skogen. Så hur gör man? Finns det någon handbok? Hur man byter stad, 10 enkla knep…