Hur gör man en fuckyou-burnout?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Antar att det strider mot PUL och lämna ut hennes telefonnummer till hemmet?

Kan jag få hennes nummer? E-postadressen stämde inte :(

This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <fredrika.hillvervik@daltid.se>
Reason: <fredrika.hillvervik@daltid.se>, Recipient unknown



Edit: Va f*n, jag har ju skrivit fel adress ser jag nu. :huvet Jag mailar igen.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vart ser du moralen i hennes meningslösa skitsnack i krönikan? :näsblod

nu ska vi inte sjunka till hennes nivå å börja en pajkastning. blir inte bättre för det... men man har god lust ibland... men det förbättrar inget.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Jag vet inte. Jag mailar författaren till krönikan och frågar. Så här skriver jag:

Hej Fredrika!

Jag läste precis din krönika om motorcyklar och undrar vad en Fuck-you-burnout är?

Hälsningar

RoLLER


fredrika.hillvervik@daltid.se

O såhär skrev jag;

Kära Fredrika!

Jag kan inget annat än att bli chockad när jag läser din "anti mc militanta" krönika, påminner mig om en upprörd militant feminist med röda sockar som förespråkar död åt alla män i världen innan hon ens provat på hur det är att ha en man, förstår du?

Nej, antagligen inte för då hade du med all sannolikhet inte pekat ut en grupp på ett lika osmakligt sätt som du gör. Att ..."sätta ner foten och klappa igen lekstugan för gott..." kommer definitivt inte hindra de personer som gör en sån där fuck-you-burnout i er kära idyll.

Att ställa frågan om varför motorcyklar ens behöver finnas anser jag bara spär på din Oseriösa krönika ännu mer. Att köra motorcykel handlar om så mycket mer än och göra fuck-you-burnouter hos din släkting som i sin tur leder till att reta upp krönikörer som ägnar större delen av sina dagar åt att klaga på Världsproblem, såsom hundbajset som inte plockas upp av alla, cyklister som inte använder hjälm eller varför Britney Spears rakade huvudet!

Att gränsla en motorcykel och glida ut i trafiken är faktiskt inte lika farligt som du verkar tro, därför tycker jag att du borde åka till nästa stora mc-mässa eller kanske tom hänga på en grupp mc-åkare i Faluns trakten en kväll och kanske inse att inte alla är ute efter att göra fuck-you-burnouter och röra upp människor som till och med önskar att de hade ett vapen vid såna tillfällen. Frågan jag ställer mig är om det inte är bättre och förbjuda människor som är så farliga att de önskar sig vapen i tid och otid? Som din släkting kanske?

Och nej, det är ingen som vill krocka med en mc, vill du hellre krocka med en bil, älg, rådjur? Tror inte det va...

Diskutera Vad som ska förbjudas hur mycket du vill, men gör det på ett smakligt sätt är du vänlig, utan och peka ut exempelvis 60-åriga gubbar med vurpollon på huvudet. Det tycker jag är lite slag under bältet.

Tacka vet jag yttrandefrihet.

Ha en bra sommar

Sture
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
"Vi har hastighetsbegränsningar och bilbälteslagar. Hjälmtvång för cyklister debatteras ideligen och vi låser in folk i finkan om de är för fulla för sitt eget bästa. Men att gränsla en motorcykel utan bälte eller skyddsutrustning värd namnet och glida ut i trafiken med 100 hästkrafter mellan benen är fortfarande okej. I Sverige. År 2007."

Hmmmmm :va , hur många här vill ha bälte på sin knarr? :D
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
O såhär skrev jag;

Kära Fredrika!

Jag kan inget annat än att bli chockad när jag läser din "anti mc militanta" krönika, påminner mig om en upprörd militant feminist med röda sockar som förespråkar död åt alla män i världen innan hon ens provat på hur det är att ha en man, förstår du?

Nej, antagligen inte för då hade du med all sannolikhet inte pekat ut en grupp på ett lika osmakligt sätt som du gör. Att ..."sätta ner foten och klappa igen lekstugan för gott..." kommer definitivt inte hindra de personer som gör en sån där fuck-you-burnout i er kära idyll.

Att ställa frågan om varför motorcyklar ens behöver finnas anser jag bara spär på din Oseriösa krönika ännu mer. Att köra motorcykel handlar om så mycket mer än och göra fuck-you-burnouter hos din släkting som i sin tur leder till att reta upp krönikörer som ägnar större delen av sina dagar åt att klaga på Världsproblem, såsom hundbajset som inte plockas upp av alla, cyklister som inte använder hjälm eller varför Britney Spears rakade huvudet!

Att gränsla en motorcykel och glida ut i trafiken är faktiskt inte lika farligt som du verkar tro, därför tycker jag att du borde åka till nästa stora mc-mässa eller kanske tom hänga på en grupp mc-åkare i Faluns trakten en kväll och kanske inse att inte alla är ute efter att göra fuck-you-burnouter och röra upp människor som till och med önskar att de hade ett vapen vid såna tillfällen. Frågan jag ställer mig är om det inte är bättre och förbjuda människor som är så farliga att de önskar sig vapen i tid och otid? Som din släkting kanske?

Och nej, det är ingen som vill krocka med en mc, vill du hellre krocka med en bil, älg, rådjur? Tror inte det va...

Diskutera Vad som ska förbjudas hur mycket du vill, men gör det på ett smakligt sätt är du vänlig, utan och peka ut exempelvis 60-åriga gubbar med vurpollon på huvudet. Det tycker jag är lite slag under bältet.

Tacka vet jag yttrandefrihet.

Ha en bra sommar

Sture

:tummenupp
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag tycker hon ska ta en åktur med Wheelers, då kanske hon ändrar inställning....eller inte:D :D :D

Bra skrivet Sture, tänkte också maila, men nu är det sagt. Kunde dessutom förklarat för henne att man inte håller sig med bara händerna, utan man styr med dom. Och påpekat att det inte går att köra hoj på vintern, därav det ökande intresset på våren, hon verkar inte ha gjort den kopplingen...

Sicken toktant:va
 

Veek-tawr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
ett stycke Kawasaki ER-6n!
OJ, vad arg hon är! om ni fortsätter maila frågor o.s.v som är relevanta kommer hon bryta ihop av att inte kunna svara. Vi kanske skulle ta reda på vilket län hon bor i och be motorcyklister hålla sig en inne ett tag eller så. Jag menar, man vet ju aldrig när hon ger sig ut att leta efter motorcyklister att pryda grillen på bilen med... :näsblod
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
"Jag har en släkting som fantiserar om att äga en hagelbössa[...]"

"Men att gränsla en motorcykel utan bälte eller skyddsutrustning värd namnet och glida ut i trafiken med 100 hästkrafter mellan benen är fortfarande okej. I Sverige. År 2007."

"KÖR FÖR FAN INTE RUNT MED NÅN SÅNDÄR MOTORCYKEL :mad: :mad: :mad: "

"Men att äga ett vapen som är gjort i syftet att döda andra människor, det är helt okej!:) "

Paradoxer är alltid lika roliga.
:gnissla :gnissla :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top