Hur går jag tillväga nu då???

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
En vänlig själ här på forumet har photo-shopat min hoj till det bättre!

Jag undrar nu hur jag ska göra nu. Om jag inte vill lacka om hojen, kan jag då skära ut nya dekaler och klistra över de gamla? Eller måste jag lacka om hojen eftersom de gamla dekalerna ligger under ett par lager klarlack???

Vad tror ni? Jag är total novis inom detta område. :va
 

Bifogat

  • min.JPG
    min.JPG
    43 KB · Visningar: 115
  • min-vita fälgar[1]2.JPG
    min-vita fälgar[1]2.JPG
    134.3 KB · Visningar: 154
Blir nog till att lacka om e ja rädd.
Men skit i de, grymt skön som den e :yoparty
 
Richi_rich skrev:
En vänlig själ här på forumet har photo-shopat min hoj till det bättre!

Jag undrar nu hur jag ska göra nu. Om jag inte vill lacka om hojen, kan jag då skära ut nya dekaler och klistra över de gamla? Eller måste jag lacka om hojen eftersom de gamla dekalerna ligger under ett par lager klarlack???

Vad tror ni? Jag är total novis inom detta område. :va

Finishen blir ju inte som lackat, men visst kan du lägga dekaler över dom gamla. Titta på vilken finish dekalerna på företagsbilar(eller polisbilar :) ) har. Det är den finish du kan få med dekaler om du är duktig eller lejer proffs.
 
en ful-varianten är väl att matta ner den gammla klarlacken och sätta nya dekaler sedan lacka in dom mer klarlack över.

Detta förusätter ju att man inte slipar igenom den gammla lacken på något ställe.
 
Two stroke man skrev:
Finishen blir ju inte som lackat, men visst kan du lägga dekaler över dom gamla. Titta på vilken finish dekalerna på företagsbilar(eller polisbilar :) ) har. Det är den finish du kan få med dekaler om du är duktig eller lejer proffs.


Som jag känner nu är ALLT bättre än som den ser ut nu! Den ser ju ut som en reklampelare för fotbolls VM-90 i Italien! Man riktigt hör "ciao- ciao Italia" från ingenstans när man åker på den! :huvet
 
Richi_rich skrev:
Som jag känner nu är ALLT bättre än som den ser ut nu! Den ser ju ut som en reklampelare för fotbolls VM-90 i Italien! Man riktigt hör "ciao- ciao Italia" från ingenstans när man åker på den! :huvet
Hahah, stenhårt!

"Rasorblade" på forumet klistrade (så vitt jag vet) bara över sina rosa dekaler på sin gamla "Blade". Hör med honom.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top