Hur fungerar optik?

RF_Racing skrev:
Men... Jag vet det... Därför skrev jag "ljudet" inom "" så att du skulle förstå att det var "ljuskoden" som sedan blir till ljudet som jag menade...

Men föklara nu... Skickas ljuset som sedan omkodas och blir till ljud på en eller flera frekvenser? Kommer informationen i en följd, asså först till en högtalare osv... Sen kommer "brevbäraren" på en annan frekvens och delar ut informationen där den ska vara?

Allting skickas med samma hastighet (indirekt samma frekvens).

Zee skrev:
Allting skickas med samma hastighet (indirekt samma frekvens).

Då kommer alltså informationen i en följd? Först kanske informationen som sedan blir till ljud för högtalare 1 kommer, följt av informationen som visar att den första SKA till högtalare 1? En frekvens = en kanal?

MAO Stämde det jag trodde i den andra tråden... Men folk gjorde narr av mig och sade att jag inte visste vad jag pratade om...

RF_Racing skrev:
MAO Stämde det jag trodde i den andra tråden... Men folk gjorde narr av mig och sade att jag inte visste vad jag pratade om...

Det du sa i andra tråden var fel, ologiskt och osammanhängande. Du visste inte vad du pratade om då, och du vet det inte nu heller.

Men det är ok, vi gillar dig endå. Din goda vilja kompenserar upp din brist på datakommunikation. :)

Zee skrev:
Det du sa i andra tråden var fel, ologiskt och osammanhängande. Du visste inte vad du pratade om då, och du vet det inte nu heller.

Men det är ok, vi gillar dig endå. Din goda vilja kompenserar upp din brist på datakommunikation. :)

...Läs igenom den andra tråden så ser du...

Jag gillar inte dig :fatta! .

RF_Racing skrev:
Ohhh här får du en länk och vad är tacken....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg