Hur fraktar man hojjen

Stanna till i Umeå på vägen upp för lite motard åkning o kanske lite after race öl på kvällen :)

gsitobbe skrev:
du sätter fast ställningen på kroken sen ställer du bara upp hojen har tyvär ingen bild men kan nog fixa det
du behöver inte ta bort hjulena eller något det är bara att ställa upp hojen och spänna fast den

tror att det blir för tungt tryck på dragkulan med min hoj(133kg),
men tack ändå för erbjudandet! :tummenupp

Jag har försökt skicka en cross jag sålt till en kille i västerås med lastbil,men inget åkeri vill ta med den,så lastbil verkar omöjligt :(

jag körde min hoj på kroken i lördags men inte lika långt som du ska men det gick skit bra min hoj väger 110

annars finns det släp som det står envägstrailer på tror det stog
eldon rental envägstrailer

jag har för mig att jag såg några sådana släpp igår på väg upp mot sundsvall

mvh tobbe

Last edited:
Skicka med bus tror det är billigast, lastbilarna är så rädd för att den skall bli transportskadad, och att de blir ersättningsskyldiga, tror nog det koster dig ca 4000kr enkelväg på lastbil, o buss 1000-1500kr
jag kommer från luleå så kanske kan vi dra med hojarna upp tillsammans....

gsitobbe skrev:
annars finns det släp som det står envägstrailer på tror det stog
eldon rental envägstrailer

mvh tobbe

jag skickade min Xr med en lastbil. (åkeri) som kör grejor till oss...
1000:- sala- skåne

Det finns speciella ställningar att sätta på dragkroken som används av crossåkare.

När jag åkte tåg från Lund - Osby så var där en grabb som hade plockat med sin 125:a (NSR -89, om va relevant) på tåget..
Tanten med biljett knipsaren tänkte en stund o sen tog hon betalt som om det vore en cykel. Dvs ca 40 kr.

Men jag vet inte om det ska gå till så.. Ring o hör med dem.. Eller så kan du ju påstå att det är en hypermodern cykel utan trampor... :)

:hördu Statoil tar 3kr/km! exlusive bensin och dygnshyra för en personbil

Jag har sett en xt 600 på en sådan där ställning på en saab, ingen vacker syn, allt svajade å bilen såg ut som om den sjunkit ihop ibak.............

Satsa på släp, tänk om skiten går av?

gsitobbe skrev:
du sätter fast ställningen på kroken sen ställer du bara upp hojen har tyvär ingen bild men kan nog fixa det
du behöver inte ta bort hjulena eller något det är bara att ställa upp hojen och spänna fast den

Tom Byron skrev:
Jag har sett en xt 600 på en sådan där ställning på en saab, ingen vacker syn, allt svajade å bilen såg ut som om den sjunkit ihop ibak.............

Satsa på släp, tänk om skiten går av?

jag tänker nog inte köra min hoj på krocken igen det vart ju lite baktungt om man säger så fan ställer ju upp hundra panner på kroken och det vart inte roligt att köra

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon