ebbaklasa
ska man skriva nått här?
yamaha DT -91a, 65cc, dragen plugg + drevad
ca 70km/h
ca 70km/h
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klart att jag gör...Solid snake skrev:![]()
![]()
![]()
Jag slår vad om att du klär dig så i vanliga fall!!![]()
mb skrev:Har för mig att dt:ns s.k. 70cc i verkligheten låg närmare 60 (lätt att slå på räknaren). Mt's 65cc gav faktiskt större slagvolym; dt hade ju kortare slaglängd än mt snarare än tvärtom... Så för 72 ärliga måste du borrat en hel del.
110 kanske max, men jag är skeptisk... När jag för ett antal år sen nyligen tagit A1-kortet så var det många av skolans hårdingar som ville testa på hur mycket de hade att sätta mot. Det värsta jag nånsin var med om var en mt som hängde med upp till 115 på min mätare (åtmistone en bit över 100 verklig fart). Den hade enligt utsaga marknadens värstingcylinder uppborrad till största dimensionen, mesta möjliga drevning, 28-förgasare m.m. De flesta som drog historier om både 100 och 140 var väck i 70-80HanneZ skrev:DT50MX med 70cc autissa(nåt?!), malossi högkomptopp, fetare reeds, motorsågsförgasare, krök o den biten, massa drevning = bottade mätaren. Va de nu kan va i verklig fart, ca 140 mätarfart iaf om jag minns rätt
HanneZ skrev:DT50MX med 70cc autissa(nåt?!), malossi högkomptopp, fetare reeds, motorsågsförgasare, krök o den biten, massa drevning = bottade mätaren. Va de nu kan va i verklig fart, ca 140 mätarfart iaf om jag minns rätt
Japp, bl.a. svårare att få upp volymen pga den kortare slaglängden. Dt:ns sk 70cc-kit gav som sagt i verkligheten runt 62cc eller liknande, medan honda hade god potential att överskrida verkliga 70cc.Chris Ash skrev:DT:n gick erkänt dåligt jämfört med Hondarovorna vid hög trimningsgrad.
Madhonda skrev:Nja...jag måste erkänna att jag va aldrig nåt moppefucko...!!![]()
Hmm...om man inte räknar min första hoj förstås...en Yamaha FZ 600.![]()
PollySmurf skrev:Då kan vi bilda klubb
Fast jag känner mig faktiskt lite utanför...![]()
Det betyder att du troligtvis är ett moppefucko nu istället rent mentaltHuck skrev:Du är inte ensam![]()
Jag skippade moppen... det blev 125 direkt =)
Vad snackar du om, du kör ju fortfarande moppe :kockoChris Ash skrev:DT:n gick erkänt dåligt jämfört med Hondarovorna vid hög trimningsgrad. Min MB5 var betydligt snabbare än alla DT som gick att uppbringa och den gjorde kanske uppåt 100 knyck.
140 i fablernas värld.....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT