Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tjockisbulle skrev:...
Det var inte mycket tanke på skyddsutrustning då, plast hjälmen man hade var begagnad från säljaren.![]()
Öh, om man ska tolka det här i sann moppefuckoanda: Du trimmade den alltså så den gick saktareHenkka skrev:Hade en dt50, gick i 60km/h när jag köpte den. Kompression och liknande finneser fanns ej, men dög att köra på åkrar och skogsstigar med som 14åring. Men efter en omgång med slipstift och borrmaskin (home made portning) så gick den i 55km/h å hyggligt komp (köpte nya packningar och kolv). Sen vårdade jag den som min lilla älskling i 2år!
mb skrev:Öh, om man ska tolka det här i sann moppefuckoanda: Du trimmade den alltså så den gick saktare![]()
![]()
Om det var en femhalva som satt i så var helt onödigt i det läget. Och orginalcylindrar är svindyra och ska helst inte röras alls.Henkka skrev:Jepp, mitt första trim försök efter att ha läst om "gör det själv portning" på internet, skämdes sen i flera veckor så fort någon nämde det.
mb skrev:Om det var en femhalva som satt i så var helt onödigt i det läget. Och orginalcylindrar är svindyra och ska helst inte röras alls.
Chrille skrev:Och den hängde på armen, backspegeln eller låg kvar hos polarn
Får alltid svåra nostalgikänningar när det ska snackas moppe.
Madhonda skrev:Nja...jag måste erkänna att jag va aldrig nåt moppefucko...!!![]()
Hmm...om man inte räknar min första hoj förstås...en Yamaha FZ 600.![]()
hållundan skrev:Montanan går som ett skott...
Har för mig att dt:ns s.k. 70cc i verkligheten låg närmare 60 (lätt att slå på räknaren). Mt's 65cc gav faktiskt större slagvolym; dt hade ju kortare slaglängd än mt snarare än tvärtom... Så för 72 ärliga måste du borrat en hel del.ThomasJ skrev:Yamaha DT Uppborrad 70cc cylinder till 72cc, Honda mt5 kolv. 24 mm mikunigasare, ombyggt avgassystem, omdrevad.
De var tider de.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT