hur fort moppefucko?!

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Antar att de flesta av oss har en gång i tiden varit moppefuckos annars hade vi kanske aldrig vart där vi är idag?!
men vad fick ni upp era gamla mopedoes i?
Ja börjar:
Honda MT-5-93
autisa 65cc,jamarcol böj,20mm mikuni,16/36drev,oljepump o balansdrev bortplockat.
97Km/h uppmätt med bil
än så länge leder jag :yoparty

Yamaha FS -75 med 5,5hk och 16,5mm insug och förgasare, annat avgas mm. 80 km/h på plan mark, up emot 90 ibland. Lite över 100 vid lite nerför och perfekt väder.

Jag behöver inte vinna,,,,

/Rymdis

Dt50mx: Jamarcol krök :yoparty jamarcol ljuddämpare , 20mm förgasare polinicylinder öppet filter, andra reeds och lite sånt , toppade 85 tror jag.

Peugeot Speedfight2 = Arrowsystem , Kundo trimmvariator , Någon trimkoppling, öppetfilter , malossi 70cc , andra reeds, toppade väl 100 eller något sånt.

Chopper Invalidmoped bortplockad orginalmotor. Satte dit en kompressormatad v8 på 580hk istället. Gjorde väl ca 300km/h innan den välte eller flög iväg som en vante i blåsten.

Mytoman javisst :tungan

Bifogat

• 67773_kal_s.jpeg
    67773_kal_s.jpeg
    22.4 KB · Visningar: 330
låDan skrev:
Antar att de flesta av oss har en gång i tiden varit moppefuckos annars hade vi kanske aldrig vart där vi är idag?!
men vad fick ni upp era gamla mopedoes i?
Ja börjar:
Honda MT-5-93
autisa 65cc,jamarcol böj,20mm mikuni,16/36drev,oljepump o balansdrev bortplockat.
97Km/h uppmätt med bil
än så länge leder jag :yoparty

Ingen moppe, men en berättelse om en moppe som snuten i N-köping tog.

På den tiden det var radar, klockad 118km/h (70 väg), de efter.
Killen på moppen får motorstopp och försöker springa igång den igen. Problemet var att han hade ingen 1:a eller 2:a. :yoparty
Raka vägen hem till mamsen och papsen.... :hihi

Jag hade en "femhalva" på min Suzuki K50 -82 och körde med "några" procent metanol i bränslet. Tror inte metanolet gjorde något egentligen, men det kändes ju lite fräckare att säga att man körde med metanol i tanken. Den toppade nog 45kmh i uppförsbackarna. Nerför räckte inte hastighetsmätaren till (slutade vid 60kmh).

140 blås uppmätt med bil
mt med en 80 cc cross motor på. en äldre luftkyld en. passade som gjutet.. tills ramen blev så sne så det gick knappt att få bort motorn.. hehe :yoparty

TALLE skrev:
140 blås uppmätt med bil
mt med en 80 cc cross motor på. en äldre luftkyld en. passade som gjutet.. tills ramen blev så sne så det gick knappt att få bort motorn.. hehe :yoparty

Fusk :7peta .

Minimoppe som jag gjort själv, mer än 100Km/h på 3:an, min sambo som körde bilen hann inte med.
hon hade drygt 100 på mätaren när jag fortfarande axade ifrån henne.
jag vågade inte köra fortare med den.
Den var 5 växlad :Bugar "zündapp"

Bifogat

• s3.jpg
    s3.jpg
    52.6 KB · Visningar: 872
DT50mx, vågade aldrig köra mer än 30km/h. Dessutom e det olagligt o köra fortare... :gnissla

Jag hade en MT5 och DT5. DT5an gjorde iaf 90. MT5an var nyare och snyggare, men gjorde bara 55.

tros-kaffe: Fyfan vad kunglig! :yoparty

tros-kaffe skrev:
Minimoppe som jag gjort själv, mer än 100Km/h på 3:an, min sambo som körde bilen hann inte med.
hon hade drygt 100 på mätaren när jag fortfarande axade ifrån henne.
jag vågade inte köra fortare med den.
Den var 5 växlad :Bugar "zündapp"

Hur går det med 5 gear wheelisen då? du lär väl iaf varva ur den på 5:an så man får se hur fort den går.

Näe. Inte alls...

Gjorde däremot, idag på nollningen, fetestoppie med min gula moppe (Puch Montana), slog över som fan. Har värsta lårkakan nu, kan inte gå... Ca 45 n0llor garvade gjärnet. Jag oxå. Men ont fick jag.

Sadam skrev:
Hur går det med 5 gear wheelisen då? du lär väl iaf varva ur den på 5:an så man får se hur fort den går.

Hahahah e du där nu igen med 5 gear wheelin nu igen,,, :)
Jag sa ju att du var välkommen att prova, men nu e motorn såld :huvet

Zündapp CS 50 -81. "Femhalva", gjorde ca: 70 km/h om man fick i tvåan. Den hade väl ungefär 8 frilägen mellan varje växel...

Yamaha DT 50R -92. Originalcylinder med filat utblås, "pluggen ur", två kugg drevat och expansion. Modifierad reedventil, slip-on (heter det så till måppe?).
Toppade väl 60-65 km/h. när man var lycklig.

Those were the days... Någon mer än jag som kände sig jävligt tuff när man första gången gled in på macken, hade tankat för en femtilapp och stolt travade fram till kassan:

-Bensin på trean, en liten röd prince och en tändsticksask...

/ Johan

Il Mostro skrev:
....

-Bensin på trean, en liten röd prince och en tändsticksask...

/ Johan

Fan, där blev man femton igen :)

För övrig är trimmade japanska mopeder inget som en nästan imponerar. Var finns charmen i att trimma en moppe där bromsarna funkar, hjulen sitter fast och trimmen bara kräver en god plånbok? All moppetrimning som är värd att diskutera skedde på den gamla generationens moppar med borrmaskin, kemisk metall, garagegolv och hemsvetsade effektljuddämpare.......och höga stötdämpare bak.

När jag till slut hade turen att få tag på en 70kubikare så var moppestackaren i upplösningstillstånd med framgaffel som inte satt ihop, inget ljus och en digitalbakbroms som bara hade "fritt rull" och "tvärlåst".

Mustang Mamba med en bonntrimmad Zündapp, jackad kolv och ställbart munstycke, gick säkert i 60 blås i medvind/nedförsbacke.

Men vi har ett Racemoppe Monster i garaget, en MB5 med 70 cc, Mikuni och massa lull, sexväxlad låda och clip on, den gör lätt 100 blås med rätt drevning/bestyckning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT