CorbenDallas skrev:
2304879 Nä du Madicken, det är du som ska lägga ner o jag ber dig att inte fortsätta skriva mer i tråden gällande försäkringar. Folk kan ju tro ditt svammel!! I alla fall så länge du lägger fram dina hypoteser som sanningar.
Vänta nu lite? Vem gjorde dig till forumpolis? Så länge du inte har din text i fet grön stil så kan du lägga av med dom uppmaningarna, jag skriver när, vad och hur jag vill utan att fråga dig om lov herr Korvsallad.
Vad gäller försäkringarna och SSEmse´s regler svamlar jag knappast. Jag hänvisar ju till att vi ska följa reglerna från hemsidan och villkoren i våra försäkringsbrev? Vilken del av detta var det du hade problem att förstå?
CorbenDallas skrev:
2304879Regel 2. Vad ett företag säger och vad som står i lagen är inte alltid samma sak. O så länge vi inte har ett prejudikat (rättsfall) i läget så kan inte försökringsbolagen säga att trafiksförsäkringen inte gäller. Punkt slut! Att dom sen gör det, det är en annan femma.
Det finns ett fall i rätten, men sådant där tar tid, tyvärr.
Man ska alltså inte tolka själv, men det är ju precis det du gör åt oss alla här o nu!
Och om vilkoren gäller, vad gastar du då om????
Nu är du ute o seglar igen. Du pratar ju emot dig själv, märker du inte det?
Här har vi (SSEmse) en regel gällande trafikförsäkring, dessutom ett FB ett villkor samt tagit ett ett policybeslut om att den inte gäller. Då är väl det
bättre att göra som det står där än att chansa? Domen i rättsfallet kan ju bli både till fördel och till nackdel för oss? Du tar på dig en roll och säger (d.v.s. du tolkar och tror), skit i FB så länge dom inte har ett prejudikat. Jag säger, följ vilkoren så slipper du strul. Enkelt?
CorbenDallas skrev:
2304879Om du funderar lite till. Har vi någon REGEL som säger om du ska anmäla dig i gul eller röd grupp då? Nä, även det är en sk gråzon och vi litar på folks sunda förnuft.
Ja det har vi väl? Jag saxar från SSEmses hemsida återigen:
"
GRUPPINDELNINGAR
När du kör med Sydskanes Emse så erbjuder vi dig framför allt SÄKER KÖRNING. Detta gör vi i form av bankörning, främst på Sturup Raceway belägen vid Sturups flygplats men i viss mån även på andra banor i Sverige. Vid dessa tillfälle finns olika nivåer:
· INTRO - d.v.s de som aldrig kört på bana
· GRÖN och GUL - för de som hanterar bankörning
· RÖD - för de som har kört mycket på bana
· VIT - för de som kör ex. oreggade hojar eller med tidtagning
· SVART - för dig som har giltig licens för roadracing.
För varje grupp finns olika regler som måste följas och oavsett om man kör i introduktionsgruppen eller road racing gruppen finns
alltid handledare(dessa bär alltid gula västar) som är där för att hjälpa till och som du kan rådfråga om spårval, omkörningar och dylikt."
CorbenDallas skrev:
Så om jag som instruktör bestämmer att inte ha nån instruktör i röd grupp så kör du inte där?
No comments, men du får nog läsa vad som står på SSEmse´s hemsida...
(För att underlätta har jag strukit under det jag vill att du ska läsa. Även du får nog följa det regler klubben satt upp. Ok?)
Övrigt:
Rätt roligt att läsa din kommentar till Robz inlägg i den andra tråden. Snacka om dubbla budskap.
Robz skrev:
2303830 Vill endast med detta inlägg klargöra att ett Diskussions-forum som detta, inte kräver att man alltid vet allt - diskussion är vägen till högre kunskap.
Själv vill jag gärna ha fakta, men om 4 tror svart o 3 tror vitt, så satsar jag svart, såvida inte argumenten för vitt... ja du förstår.
Jag tror/tycker inte man skall kräva 100% kunskap i ett forum - då blir det väldigt få inlägg.
Om man inte VET, men har en övertygelse (som kan vara fel), anser jag att man kan inleda med "Jag tror att...".
Vet ej om du håller med, ....men jag TROR det.
/Semester
CorbenDallas skrev:
2305062 Jag håller med dig Robz, till punkt och pricka.
Det gäller dock att inte framställa sitt eget troende som en absolut sanning.