Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag har kört i varvstoppet på K6an ett antal ggr så det är väl 295 då, 299 har det stått på mätaren hur länge som helst då...
Orginaldrevat och 6ans växel.
Hur fort det upplevs har med att göra hur långt fram du tittar, är blicken för nära känns det mest skrämmande!

Fredrik:tummenupp

Lite över 220+ till och ifrån. Mitt vägval bjuder inte in till så mycket mer. På 4 hjul har det varit 389 km/t. Fart är kul, men på rätt plats! Njut. mvh Toyman

289 km/h mätarfart på anderstorp förra året

men +10 för många år sedan, på ett ställe som jag inte hade gjort om det på

330 km/h mätarfart med Blackbird i "Mexico".

Den verkliga hastigheten var lägre genom att de visar ca 8% för mycket original och hojen dessutom var drevad. Med GPS kanske det hade blivit 280+ eller något sådant.

Det går jäkligt fort:)

Det är svårt att se vilken hastighet man kör i när smc folket tejpar hastighetsmätaren.
Men med tanke på att ZR-7:an hade bra* acc upp till 160 och dåligt acc över 180, så skulle jag säga att toppfarten på Knutstorp måste legat någonstans mellan 160 och 180km/h.
Hojen var kapabel till ~ 220 i toppfart (mätarfart), men det finns inte tillräckligt med raksträcka för att nå 200+ om man ska hinna svänga när vägen gör det.

* Subjektiv bedömning. Inte jämfört med sporthoj.

Håller mej till tvåsiffriga cykeldatorer så aldrig över 99.

300 på mätaren och lite till som man inte riktigt vet eftersom mätaren inte går längre.

Håller mej till tvåsiffriga cykeldatorer så aldrig över 99.
Medger aldrig mer än 110. Någonsin..
Om motsatsen kan bevisas så kan jag ändra mig. Kanske..:D
Vilket senast hände 1973, då var hastigheten X+11kmh. 300 spänn kostade det.
Allt var billigare förr..

Glad påsk till dig också!

300(299) är väl inget konstigt, åk ut på en fin motorväg och vrid på rullen :-) Vill du inte bryta svensk lag kan du ju ta en sväng till Tyskland och blåsa av dig!

Men som Bike tryckte på t-shirts engång i tiden: "livet börjar vid 200". Så sant, fart är kul, men acceleration är roligare:-)

299 på 2 hjul, 330+ på 4 hjul.

Endast 240 men tycker dock inte farten är kul alls, accelerationen är vad jag gillar sen spelar det ingen roll vad för hastighet det slutar på för jag bromsar ganska omgående efter ruset släppt. Aldrig kört bana kanske ändrar uppfattning om fart då? Va med om ett fordon som gjorde dumt filbyte förra sommaren som slutade på framhjulet och stutsande på bakhjulet ganska lång sträcka och efter det gasar jag aldrig på längre om jag inte är ensam eller om det är en-filigt. Tursam tankeställare

runt 260 på gsxr 1000
min nuvarande försökte jag pressa lite i sommras o då jäklar blev det läskigt runt 200

110km/t har man väl kommit upp i, men över det så är det läskigt.

Maxat ducati 1098 men då tittar ögonen nån helt annan stans än på hastighetsmätaren så jag valde "max 100km/h". :rock

OJ!! Jag trodde det var allmänt känt att fordon har glädje-marginal. Uppe runt toppfart visar ju en hastighetsmätare oftast 20-40 km/h fel. Har man sen drevat också så slår det ytterligare fel. Som någon skrev så är det många som skulle bli besvikna om de mätte med gps. folk nämner ju siffror som är högre än vad hojjar gör. En literklubba gör endast uppgiven toppfart under extremt gynsamma förhållanden. Inte på Anderstorpsrakan.

Klart det finns en felmarginal. Även om många inte tror det för att det är "digitalt".

Att en literhoj, eller vilken annan hoj som helst, inte skulle klara uppgiven toppfart så till vida att allt är med en tror jag inte riktigt på. När de mäter toppfart gör de väl det i två motsatta riktningar och drar ett snitt? Om det inte vore så kunde ju tillverkarna mätt i nerförsbacke och medvind och vips! så vinner de den kukmätartävlingen.

Original ska en Zx10r -05 klara 290.6 km/h (i snitt kört i två motsatta riktningar). Att jag tror att jag har varit uppe i 290 på Anderstorp är som sagt bara nåt jag tror och med bra utgångshastighet och medvind ser jag inte det som en omöjlighet. Men visst, jag har haft fel förr.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph