Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Flygplatser är bra, särskilt nedlagda som Tullinge, på startrakan kan man köra riktigt fort om man vill. Fartspärr & varvtalsstopp är ett justerings/inställningsproblem som man kan fixar i samband med att man gör i ordning hojen, som inställning/justering av stötdämparna, byte av avgassystem, luftfiltret mm. mm.
 
Motorcykel 150km/h med en Husqvarna 610 motard. Kändes som om den hade lite mer att ge :)

Bil 145km/h med Skoda Pick up 1.6. Lite läskigt. De gungade å bilen lät som om den skulle falla i bitar. De är inget man vill göra varje dag. :näsblod
 
128 km/h på 70-väg, vilket renderade en indragning av körkortet i 3 månader samt 4000:- i böter. Fast det är klart, nån enstaka gång kan det ha gått lite fortare.:tummenupp
 
på min lite trimmade Thundercat har jag varit uppe i 278-279 km/t på mätaren som är kollad mot andra fordon och då slog det bara 2-3 km/t. Detta var på allmän väg som har varit en gammal E4a, men där är bara 70 :hihi

Lite trimmad? Vad har du för trim? Den måste va ruggigt väloljad! Du måste ju ha en 40-50 hästar mer än original (100?) om du ska få en yzf600 att göra närmare 280!! Kollat mätare mot andra fordon blir ju inte särskilt relevant om du inte kollat de i de hastigheterna och de i sin tur va kollade mot GPS.
 
Klart det finns en felmarginal. Även om många inte tror det för att det är "digitalt".

Att en literhoj, eller vilken annan hoj som helst, inte skulle klara uppgiven toppfart så till vida att allt är med en tror jag inte riktigt på. När de mäter toppfart gör de väl det i två motsatta riktningar och drar ett snitt? Om det inte vore så kunde ju tillverkarna mätt i nerförsbacke och medvind och vips! så vinner de den kukmätartävlingen.

Original ska en Zx10r -05 klara 290.6 km/h (i snitt kört i två motsatta riktningar). Att jag tror att jag har varit uppe i 290 på Anderstorp är som sagt bara nåt jag tror och med bra utgångshastighet och medvind ser jag inte det som en omöjlighet. Men visst, jag har haft fel förr.

Nej även ja har haft fel förr men på en s1000rr fick någon tidning plocka bort speglar och tejpa igen luftintag m m för att nå toppfart.

290 på Anderstorp e bra kört. Då prickar du utgången bra och har en frisk hoj!:tummenupp
 
maxat hondan 250 enligt mätaren, var kul men gör inte om det runt 200-220 är lagom korta sträckor fritt på vägen :)
 
Mm precis som för många andra ville min mätare på S1000RR inte vara med och leka efter 299 :hihi
 
Det här är preskriberat så jag kan väl medge följande synd:

Det var en gång en Midsommarnatt för måååånga år sedan längs en öde väg uppe i Norrland då G-man tyckte att det var dags att maxa ur FZ750-an. Han stoppade proppar i öronen, letade reda på lång raka och gasa järnet!!!

:hojraket

Efter en "liten stund" så har Bettan accelererat jämt och fint upp till 225 km/h och verkar plana ut där. Men helt plötsligt så - WROOOM - händer nått. G-man tänker "aha-effektpuckel-kul:yoparty". Helt plötsligt står det sen 240 på mätarn. G-man känner sig nöjd och slår av på farten. När farten sjunker så hör han ett konstigt ljud. Eller rättare sagt ett väldigt HÖGT ljud... G-man stannar och tänker. "Vaffan har en av krökarna släppt?" G-man hoppar av hojen och börjar inspektera. "-Näe, alla krökarna sitter fast". G-man tar ett steg bakåt och tittar på hojen. G-man börjar sedan undra var hans Vance&Hince-slip-on tagit vägen? Han tittar bakåt och upptäcker något som ser ut som ett rör som ligger på vägen flera hundra meter längre bak. G-man börjar känna sig som en idiot. :rodnar

Det fanns garanterat ingen sovande älg inom en halvmils radie efter G-man farttest. Det var inte heller särskilt kul att försöka "smyga hem" genom samhället med ljuddämparn i ryggsäcken mitt i natten...
Men men, det var i.a.f. kul med "effektpuckeln". :)
 
Det är klart du får se mig på Björkvik :)
 
Det här är preskriberat så jag kan väl medge följande synd:

Det var en gång en Midsommarnatt för måååånga år sedan längs en öde väg uppe i Norrland då G-man tyckte att det var dags att maxa ur FZ750-an. Han stoppade proppar i öronen, letade reda på lång raka och gasa järnet!!!

:hojraket

Efter en "liten stund" så har Bettan accelererat jämt och fint upp till 225 km/h och verkar plana ut där. Men helt plötsligt så - WROOOM - händer nått. G-man tänker "aha-effektpuckel-kul:yoparty". Helt plötsligt står det sen 240 på mätarn. G-man känner sig nöjd och slår av på farten. När farten sjunker så hör han ett konstigt ljud. Eller rättare sagt ett väldigt HÖGT ljud... G-man stannar och tänker. "Vaffan har en av krökarna släppt?" G-man hoppar av hojen och börjar inspektera. "-Näe, alla krökarna sitter fast". G-man tar ett steg bakåt och tittar på hojen. G-man börjar sedan undra var hans Vance&Hince-slip-on tagit vägen? Han tittar bakåt och upptäcker något som ser ut som ett rör som ligger på vägen flera hundra meter längre bak. G-man börjar känna sig som en idiot. :rodnar

Det fanns garanterat ingen sovande älg inom en halvmils radie efter G-man farttest. Det var inte heller särskilt kul att försöka "smyga hem" genom samhället med ljuddämparn i ryggsäcken mitt i natten...
Men men, det var i.a.f. kul med "effektpuckeln". :)

15 extra knutar utan Vrål-Hans? Måste testa...
 
Snabbare än skyltarna visar!! Minst!!1!
 
Efter däckbyte och framvagnsinställning på min 28 år unga rosthög till Corolla tyckte jag det var dags att se vad hon gick för. sagt och gjort, plattan igenom mattan och upp genom lådan. Efter 10 min visade den okalibrerade mätaren 175km/h. Visade sig att bilen inte var så toooiight som jag trodde... det skakade och riste värre än den värsta bordellsäng och sidorutorna pressades ur sina gummin, och den ende räddare än jag var min stackars medpassagerare som höll ett krampaktigt tag om sin iphone med ena handen och den andra runt en panelbit i dörren. Den lyckades han dra loss... tack för det.:arsele

GPS:en visade blygsamma 157km/h. Rätt bra ändå då angiven toppfart är 160:tummenupp Detta gör jag aldrig om. Pungckt. På hojen vet jag inte riktigt för jag kollade aldrig på mätaren när jag vred ur fullt, men det kändes inte en tiondel så osäkert som med Toyotan.:crash
 
15 extra knutar utan Vrål-Hans? Måste testa...

Gör det du. Alla vet ju sen moppeåldern att bara det låter mer så går det ju minst 10 km/h fortare... :rolleyes: Se bara till så att sliponet släpper i framändan först och sen skrapar i backen i några hundra meter samtidigt som själva dämparen sitter fast. Det blir ju liksom mer spännande då... :rock

Det är bara att konstatera att man haft tur ibland.
 
Efter däckbyte och framvagnsinställning på min 28 år unga rosthög till Corolla tyckte jag det var dags att se vad hon gick för. sagt och gjort, plattan igenom mattan och upp genom lådan. Efter 10 min visade den okalibrerade mätaren 175km/h. Visade sig att bilen inte var så toooiight som jag trodde... det skakade och riste värre än den värsta bordellsäng och sidorutorna pressades ur sina gummin, och den ende räddare än jag var min stackars medpassagerare som höll ett krampaktigt tag om sin iphone med ena handen och den andra runt en panelbit i dörren. Den lyckades han dra loss... tack för det.:arsele

GPS:en visade blygsamma 157km/h. Rätt bra ändå då angiven toppfart är 160:tummenupp Detta gör jag aldrig om. Pungckt. På hojen vet jag inte riktigt för jag kollade aldrig på mätaren när jag vred ur fullt, men det kändes inte en tiondel så osäkert som med Toyotan.:crash

Hehe påminner mig om en resa till norge i en saab 900 vid 200 strecket (Kändes som 200 iallafall) så skakade bilen så in i h**vete och gnister sprutade ur instrument panelen och halva bilens elektronik började flippa av anledning jag inte har en susning om. I detta fallet var jag den krampaktige dörrhållaren hehe
 
Och folk tycker att man är dum i huvudet om man kör utan körkort :rolleyes:
 
Jag bottnade mätaren på min mbx, då gick det undan må ni tro, 145 km/h!
(Givetvis på inhägnat område)
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top