Hur fort går era 125:or?

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Lundgren skrev:
2059315 De visar sällan fel vid låga hastigheter men sedan flippar de ur, har cykeldator på min med nu så nu kan man vara exakt.

Ska man ha cykeldata så bör man ha en ganska påkostad och väldigt bra inställd,en kompis hade en biltema-cykeldata, den visade 70 när han körde 40. :rofl
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Och du tror inte att din kompis kalibrerat den fel? Vad är det som skiljer dom dyraste cykeldatorerna mot dom billigare?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Popcorn skrev:
2061567 Ska man ha cykeldata så bör man ha en ganska påkostad och väldigt bra inställd,en kompis hade en biltema-cykeldata, den visade 70 när han körde 40. :rofl
Han var väl troligtvis ganska dum i huvudet då för att ställa in en cykeldator behöver man ju inte mvg i mattematik E direkt. Ställer man hjuldiametern rätt så visar den inte fel.

tvålen skrev:
2061936 Och du tror inte att din kompis kalibrerat den fel? Vad är det som skiljer dom dyraste cykeldatorerna mot dom billigare?
Mer funktioner :fakta :7peta :hihi
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Lundgren skrev:
2061943 Han var väl troligtvis ganska dum i huvudet då för att ställa in en cykeldator behöver man ju inte mvg i mattematik E direkt. Ställer man hjuldiametern rätt så visar den inte fel.


Mer funktioner :fakta :7peta :hihi

Precis, inte exaktheten i så stora drag! :tummenupp :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
uppdateringsfrekvensen eller så hinner de inte med alls och visar för låg fart. :fakta
Har du en bra dator så montera 2 magneter, så får du en snabbare uppdatering. :tummenupp
 

Firre89

^^
Gick med
7 Nov 2005
Ort
norrköping
Hoj
aprilia rs Gp1 125
Aprilia

aprilia rs min gör ca 320 km / h drog om en Hayabusa igår på bakhjulet :tungan Ne men den kanske gör 160-170
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
philsson skrev:
2062788 uppdateringsfrekvensen eller så hinner de inte med alls och visar för låg fart. :fakta
Har du en bra dator så montera 2 magneter, så får du en snabbare uppdatering. :tummenupp

jag köpte en på biltema för 45kr eller nått den visade ganska rätt tror jag (om nu min riktigta visar rätt) men sen så sluta den bara fugera... så ja sutta den
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Firre89 skrev:
2063386 aprilia rs min gör ca 320 km / h drog om en Hayabusa igår på bakhjulet :tungan Ne men den kanske gör 160-170

min caGvia GöR 460 KmT SkuReN :mad:
OCK meD PunGteraT BaCkDäck AckSa :rofl


:tomten :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tvålen skrev:
2061936 Och du tror inte att din kompis kalibrerat den fel? Vad är det som skiljer dom dyraste cykeldatorerna mot dom billigare?

Fler funktioner och anndra hastighets områden.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tvålen skrev:
2065191 Jag vet. Frågan var ställd så att han själv skulle reflektera över det.
ok sorry tänkte inte på de. :)

En fråga bara vart kan man testa olika hojar? Är det ända sättet att åka å "kolla" på massa som är till salu och test köra? Bara undrar, väghålningen på crmen lämnar ju lite att önska men de kanske inte är bättre på någon för under 25 papp. Vill testa sport för å se om det är roligare men då vill jag helst testa en dag eller mer... Orkar inte göra en tråd om det så svara i tråden eller pm:a om ni har tips :)
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
prulle skrev:
2044523 27 häst, 147 kmh enligt mätarn så 140 skulle jag tipa. Ska se till att den toppar mätarn (160)

Satt å räkna på högsta möjliga topfart på den med 27 häst. måste gjort något fel när jag beräkna luft motstånd för jag fick det till 173 kmh.. Tvivlar starkt på att de e möjligt med 173 äkta på den conteinern med 27(Förhoppningsvis) häst när rosens med mindre motstånd å 35-40 häst gör 169. :banana
ok när jag ränknade på min topfart så fick jag det till 150 men då räknade jag inte
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
tzr snubben skrev:
2077127 ok när jag ränknade på min topfart så fick jag det till 150 men då räknade jag inte
öh :va jag sa inte det jag sa.

förklara gärna närmare hur du menar med ditt förra inlägg
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
-Rosen- skrev:
2077174 öh :va jag sa inte det jag sa.

förklara gärna närmare hur du menar med ditt förra inlägg
haha jag såg inte att jag hade missat att ta bort det där i slutet :rofl
 
Last edited:

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
norrköping
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
Aprilian toppade 155km/h

Miton toppar 175km/h
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top