Hur fort går era 125:or?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Hur orkar folk ens skriva i en sån här tråd?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Ljunghusen skrev:
2085866 Ja hur fan orkar du skriva i en sån här tråd!!?? :D

hahaha :lol


Edit:

Var uppe i 160 km/h med min RS två gånger idag.

Då ligger jag vid rödmarkeringen, vill inte varva min över rödmarkeringen då jag helst vill slippa ett ras. Man kan kanske pressa den lite till men jag tror iaf inte på de som säger att en RS går i 175+.
 
Last edited:

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Sandviken
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Min går i 120 km/h när den vill men stabilt i 110 km/h hehe 4 stroke power!!:yoparty
Den kanske inte går snabbt men stark är den.. jag "frakta" en polare mellan sandviken - enviken 7 mil gick nästan 110 km/h hela vägen och då väger jag 90 kg och han 105 kg plus hojjen på 160 kg så 355 kg och 7 kw(9,52 hk) det är bra att komma upp i 110 då :tungan
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
stoooffe skrev:
2085872 hahaha :lol


Edit:

Var uppe i 160 km/h med min RS två gånger idag.

Då ligger jag vid rödmarkeringen, vill inte varva min över rödmarkeringen då jag helst vill slippa ett ras. Man kan kanske pressa den lite till men jag tror iaf inte på de som säger att en RS går i 175+.


Men tänk, dom kanske har türbo eller något?

:rolleyes:



Tänkte bara meddela att min Crm gör 140 stabila Km/h
 

Snowman89

Guest
förra ägaren sa 160, det var då uppmätt med en ktm 525 med digital mätare som körde bredvid, det var med SM hjulen
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Snowman89 skrev:
2086801 förra ägaren sa 160, det var då uppmätt med en ktm 525 med digital mätare som körde bredvid, det var med SM hjulen

160 med en Crm? DET är skillat!!! ska jag vara ärlig tror jag inte ett jotta(stavning?) på att han fick upp den i 160. kanske ifall du haft 172cc, men det är tveksamt då med, det krävs rätt många kusar för att få upp en skål, riktad med den konkava sidan frammåt, i 160km/h ;) det är ungefär vad man får likna sig med när man kör crosshoj :)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
skulle bara vilja säga att det är lite mycket spam och moppefucko snack här.

bara så ni vet så denna tråden kan få vara kvar
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
-Rosen- skrev:
2087281 skulle bara vilja säga att det är lite mycket spam och moppefucko snack här.

bara så ni vet så denna tråden kan få vara kvar

Sådana här trådar tenderar ju till att urarta efter ett tag...
 

Snowman89

Guest
NiklasL skrev:
2087094 160 med en Crm? DET är skillat!!! ska jag vara ärlig tror jag inte ett jotta(stavning?) på att han fick upp den i 160. kanske ifall du haft 172cc, men det är tveksamt då med, det krävs rätt många kusar för att få upp en skål, riktad med den konkava sidan frammåt, i 160km/h ;) det är ungefär vad man får likna sig med när man kör crosshoj :)
mjo vet...
På tisdag då är den försäkrad och allt så då får vi se vad den går för :p
En sak som man inte ska glömma e ju att det är SM däck på den så man tjänar nån km på de, va e original drevning på en crm?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Snowman89 skrev:
2089200 mjo vet...
På tisdag då är den försäkrad och allt så då får vi se vad den går för :p
En sak som man inte ska glömma e ju att det är SM däck på den så man tjänar nån km på de, va e original drevning på en crm?
menar du att du kännar lite eftersom att en sm går fortare eller för att du inte har ställt in mätaren :confused:
 

Snowman89

Guest
-Rosen- skrev:
2089227 menar du att du kännar lite eftersom att en sm går fortare eller för att du inte har ställt in mätaren :confused:
jag menar att om en cykel går i 120km/h med crossdäck och 21/18tum och sen byter man till SM däck 17/17 så får man nån km/h så med SM däcken kanske han gör 130km/h, fattar du? :huvet
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Snowman89 skrev:
2089279 jag menar att om en cykel går i 120km/h med crossdäck och 21/18tum och sen byter man till SM däck 17/17 så får man nån km/h så med SM däcken kanske han gör 130km/h, fattar du? :huvet
jag fattar men ta det lilla lugna, jag bara frågade vad du menar och det var inte en helt seriöst fråga
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Snowman89 skrev:
2089279 jag menar att om en cykel går i 120km/h med crossdäck och 21/18tum och sen byter man till SM däck 17/17 så får man nån km/h så med SM däcken kanske han gör 130km/h, fattar du? :huvet
När den är kitad med sm så går den långsammare. Ju mindre diameter desto långsammare går den.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
2089402 När den är kitad med sm så går den långsammare. Ju mindre diameter desto långsammare går den.
jo men om hojen kanske inte hade ork att toppa innan, borde det inte påverka då?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2089406 jo men om hojen kanske inte hade ork att toppa innan, borde det inte påverka då?
Jo om den inte orkade toppa förut då är det klart att den kan gå fortare med sm kit, tänkte inte så först. Tänkte att den orkade toppa med org fälgar.
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
JojjeL skrev:
2059071 Varför visar alla mätare så fel? inte undra på att alla tutar på en när man tror att man håller hastigheten. Dags att fixa en cykeldator istället.
Jaa undrar jag med :S va har man en hastighets mätare till för om den inte visar rätt..? :huvet
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
DjFlow skrev:
2089601 Jaa undrar jag med :S va har man en hastighets mätare till för om den inte visar rätt..? :huvet
Det är bara vid högre farter som de gör det. Men man kan ju undra. Folk vill väll inte at man skall köra ihjäl sig så de bygger dem så att de visar för fort :hihi
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top