Jag ska åka till Kinnekulle ring imorgon. För att få var med och köra på banan får hojen inte låta mer än 100 Db vid förbifart.
Mer exakt såhär står det:
Ljudnivå:
Det finns ljudnivåkrav på övningsområdet. Kravet ligger på max 100 Db vid förbifart, mätningar kommer att utföras på de motorcyklar som är tveksamma.
Hur fort ska man köra vid denna förbifart då?
Läget är såhär, jag får inte loss skruvarna på mitt Arrow helsystem. Det sitter som j-a fy fan. Dock så blev den godkänd i den senaste besiktningen med det systemet på. Det var i aug. -03. Sen dess har den inte gått mer än 100 mil. Har nån kanske en aning om hur skillanden är mellan 100 Db vid förbi fart och besiktnigens gränser och bullerkrav?!
Skulle va kass att komma dit med de nuvarnade systemet och sen inte få vara med och åka
en massa tacksam mark som har hojen i delar ute på gården
Mer exakt såhär står det:
Ljudnivå:
Det finns ljudnivåkrav på övningsområdet. Kravet ligger på max 100 Db vid förbifart, mätningar kommer att utföras på de motorcyklar som är tveksamma.
Hur fort ska man köra vid denna förbifart då?
Läget är såhär, jag får inte loss skruvarna på mitt Arrow helsystem. Det sitter som j-a fy fan. Dock så blev den godkänd i den senaste besiktningen med det systemet på. Det var i aug. -03. Sen dess har den inte gått mer än 100 mil. Har nån kanske en aning om hur skillanden är mellan 100 Db vid förbi fart och besiktnigens gränser och bullerkrav?!
Skulle va kass att komma dit med de nuvarnade systemet och sen inte få vara med och åka

en massa tacksam mark som har hojen i delar ute på gården

Last edited: