Hur formatera en ACER?

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Jag är sannerligen inte bra på datorer men borde väl åtminstone kunna formatera min sega dator.:confused: Den börjar bli outhärdligt långsam.
Även andra uppsnabbande enkla tips mottages tacksamt...

Jag är sannerligen inte bra på datorer men borde väl åtminstone kunna formatera min sega dator.:confused: Den börjar bli outhärdligt långsam.
Även andra uppsnabbande enkla tips mottages tacksamt...

Du stoppar in skivan som är märkt Recovery disk.
Fast du kanske borde testa att defragmentera först.

hämta hem adaware, uppdater o kör, rensa bort allt den tycker ska bort, o starta om

hämta hem adaware, uppdater o kör, rensa bort allt den tycker ska bort, o starta om

Tackar för hjälpen
Har hämtat och kört AdAware, den fann 102 "saker" som jag kunde avlägsna från burken.
I skrivande stund defragmenteras det och vad det verkar var allt en salig röra på disken.
Bockar å bugar

start/program/kontrollpanelen/lägg till och ta bort program

rensa bort allt som verkar onödigt

kolla hur mkt som drar igång på autostart vid reboot o lägger sig nere vid klockan.
ändra inställningar på dessa så de enbart startar då du verkligen behöver dem.

de enda 2 som verkligen måste vara där är antivirus och brandvägg, ja o nätverksanslutning då kanske.....

När har defragmentering hjälpt? Jag har haft cirkus 11 datorer sen 1996 och aldrig har jag varit med om att defrag hjälp någonting på något sätt. Jag förstår vad det är till för dock. Men hjälpt? Knappast..

En liten fråga om Ad-Aware.
Vad gör programmet egentligen?
Jag tar bort allt det ber mig ta bort men vad är det jag tar bort?
Finns det några hyfsade antivirus-program att ladda hem for free eller behöver man hosta upp pengar för att få ett pålitligt skydd?

Finns det några hyfsade antivirus-program att ladda hem for free eller behöver man hosta upp pengar för att få ett pålitligt skydd?

AVG Free Edition är som namnet antyder gratis och det var till stor hjälp när jag hade fått ett ganska lömskt virus i min dator för ett tag sen.

AVG Free Edition är som namnet antyder gratis och det var till stor hjälp när jag hade fått ett ganska lömskt virus i min dator för ett tag sen.

Ok, då laddr jag ner den ena, Virus-edition, bör jag även ta SpyWare-edition?

Ad Aware gör i stort sett vad spyware edition gör. Kostar det pengar hade jag inte dragit hem det.

Kör själv på Antivir, ett annat gratis antivirusprogram, och har funkat bra så här långt.

Om du byter ut Explorer mot senaste Mozilla så slipper du få in en massa skräp i systemet. De flesta bugg programen klarar inte av att starta genom Mozilla då de är skrivna för Explorer.

Nod 32 är ett antivirusprogram jag rekommenderar starkt. Tar inte mycket kraft av din dator och är riktigt stabilt!!

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar