Hur farligt är det att ta tre stycen citadon tabletter samtidigt?

Jag klämde två citodon åt gången när jag hade elak tandvärk. Tyckte de var rätt roliga, kändes som om huvudet var inlindat i bomull och man blev lite fnissig. Så tre citodon låter lämpligt om man ska på förfest tycker jag. :tummenupp

OBS! Ingen sprit! Billigt billigt!

Last edited:
Ingen fara med 3 citodon,kanske en aning hård i magen.Men annars e det som anja beskrev.Paracetamol e farligare än folk tror.Hade en vän som lyckades ta livet av sig med alvedon.Tog tre askar o en hel del sprit o levern sa upp sig han dog av blodförgiftning till slut.E väl därför engrammarna e receptbelagda,för det går ju inte att köpa på sig flera kartonger halvgrammare i storebrorslandet sverige????:gnissla

Sensmoralen i din väns "rop på hjälp" e väl kanske inte att börja bedömma hur "farligt" hon var ute denna gång,utan att koncentrera din hjälp på att visa att du bryr dig om henne o se till att hon får vård/hjälp.

MEN Citodon inte Citadon...

Alla är olika känsliga, men 3st klarar vem som helst utan att få andningsproblems..(Inget nyttigt dock..) 10st och uppåt är lite mer risky bizz...

Sen innehåller inte Citodon Morfin som många tycks tro, Det är Codein som ger mersmaken, som dock i sin tur omvandlas till kroppens naturliga "morfin" endorfin...

oke hädå..

//Bjürne

Det är väl ändå så att kodein omvandlas till morfin i kroppen?

Citadontabletter blir väl kodein som i sin tur blir morfin i kroppen om jag inte minns fel?

3 tabletter ska inte vara någon fara, det är väl snarare när hon känner sig jätteglad av tablettera och sedan äter många till som det blir farligt?

Men varför är det farligt? Är det så att kroppen blir så pass lugn att hjärtat kan stanna eller? :va

Citadontabletter blir väl kodein som i sin tur blir morfin i kroppen om jag inte minns fel?

3 tabletter ska inte vara någon fara, det är väl snarare när hon känner sig jätteglad av tablettera och sedan äter många till som det blir farligt?

Men varför är det farligt? Är det så att kroppen blir så pass lugn att hjärtat kan stanna eller? :va
Innehåller paracetamol, inte skitbra för levern.

Sen kan man få andningsdepression av opiater, men man ska upp i rätt höga doser då om man nu inte är överkänslig mot det.

Fast man får ta en hel del innan det börjar krisa som sagt.

Innehåller paracetamol, inte skitbra för levern.

Sen kan man få andningsdepression av opiater, men man ska upp i rätt höga doser då om man nu inte är överkänslig mot det.

Fast man får ta en hel del innan det börjar krisa som sagt.

Och andningsdepression är betydligt lättare att åtgärda än en förbrukad lever.

Seriöst självmordsförsök?

Ingen är väl pantad nog att ens föreslå att man tar livet av sej med en karta alvedon?

Ett nog så allvarligt tecken att någon proppar i sig mer än vanliga dosen tabletter av ett preparat, nästa gång kan det vara allvarligare.

tydligen är det möjligt att ta sitt liv med alvedon och sprit....

Ett nog så allvarligt tecken att någon proppar i sig mer än vanliga dosen tabletter av ett preparat, nästa gång kan det vara allvarligare.

tydligen är det möjligt att ta sitt liv med alvedon och sprit....
Det går även med bara alvedon och med bara sprit. Bara alvedon är väl inte ens särskilt ovanligt?

Det går även med bara alvedon och med bara sprit. Bara alvedon är väl inte ens särskilt ovanligt?

Paracetamol och sprit måste vara det absolut sämsta sättet att ta sitt liv. Det tar dagar innan du avlider och på vägen dit mår du riktigt skit. ....

Paracetamol och sprit måste vara det absolut sämsta sättet att ta sitt liv. Det tar dagar innan du avlider och på vägen dit mår du riktigt skit. ....
Ja det tror jag säkert, men det funkar ju. Det är ju ett väldigt enkelt och mesigt sätt däremot och det lockar säkert många.

Ja det tror jag säkert, men det funkar ju. Det är ju ett väldigt enkelt och mesigt sätt däremot och det lockar säkert många.

Knappast, paracetamol som lyckad suicidmetod är väldigt ovanligt. De flesta som öht försöker överlever då du har flera dagar på dig att få vård. Suicid på läkemedel är oftast någon opiat.

Skall man vara lite krass så är hoppa framför tåget enkelt och mesigt då det "bara" krävs en impulshandling. Att gå med paracetamol i kroppen och långsamt bli sämre kräver mycket mer viljestyrka....

Antingen är folk här duktiga på att googla eller så är intresset/kunskapen om opiater väldigt väl utbredd i förhållande till den övriga sjukvårdskompetensen....

Antingen är folk här duktiga på att googla eller så är intresset/kunskapen om opiater väldigt väl utbredd i förhållande till den övriga sjukvårdskompetensen....
Jag tror att många haft opiater hemma efter olyckor och sånt. Sen vet vi ju alla att det är okej att knarka om man fått det utskrivet...

Knappast, paracetamol som lyckad suicidmetod är väldigt ovanligt. De flesta som öht försöker överlever då du har flera dagar på dig att få vård. Suicid på läkemedel är oftast någon opiat.

Skall man vara lite krass så är hoppa framför tåget enkelt och mesigt då det "bara" krävs en impulshandling. Att gå med paracetamol i kroppen och långsamt bli sämre kräver mycket mer viljestyrka....

Jag tror det krävs mer för att hoppa framför ett tåg/skjuta skallen av sig/hänga sig än att ta några tabletter. Sen vet jag inte hur ofta de lyckas med paracetamol men jag tror nog det är ett av de vanligaste sättet att "försöka". I alla fall bland kids.

Last edited:

Hint: Vad kan man få utskrivet när man går i backen lite halvhårt med hojen??

Tr...tra...trama...

Jag fick 400 50mg tabletter på ett bräde sist. :ätapiller

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey