Hur farligt är det att köra med detta bakdäck?

Ä fasen skulle lätt kört ett par mil till innan jag ens skulle tängt tanken att bytta i huvetaget ju :D kört på suler i väre skick som vart så där fast gått hål, lagat hållet i nätet o sen kört vidare :D
E du osäker tejpa däcket ett par varv med silvertejp eller nån annan nätbaserad tejp så du bygger upp nån mm så kan du köra långt som sattan på de ju :P

De e nu du börjat få fram rena ban racing däcket ju, ta ut den på barnan o sväng lite för där har du massa gummi ju :P

Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla
 
Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla

Jag fick själv ett däck med en sån där rand efter lite gruskörning, en sten som fastna och slet upp gummit, det kan gå fort..
 
Ä fasen skulle lätt kört ett par mil till innan jag ens skulle tängt tanken att bytta i huvetaget ju :D kört på suler i väre skick som vart så där fast gått hål, lagat hållet i nätet o sen kört vidare :D
E du osäker tejpa däcket ett par varv med silvertejp eller nån annan nätbaserad tejp så du bygger upp nån mm så kan du köra långt som sattan på de ju :P

De e nu du börjat få fram rena ban racing däcket ju, ta ut den på barnan o sväng lite för där har du massa gummi ju :P

Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla

Jo men du är ju inte klok heller :D
 
Vet inte om det är bästa vägen att gå...

Mindre luft = ännu sämre stabilitet i däcket. Mer värme och mer slitage...

Är det därför dom där tuffa stuntarna kör med lägre däckstryck? Dom tycker helt enkelt det är för lätt med rätt däckstryck? :)
 
Är det därför dom där tuffa stuntarna kör med lägre däckstryck? Dom tycker helt enkelt det är för lätt med rätt däckstryck? :)

Vad har trail-nissarna i sina däck? 0,2 bar eller nått sånt? Då får de maximalt fäste när däcket t.o.m. viker sig runt rötterna.

Däckstrycket ska bl.a. stå i relation till rotationshastigheten. Kör ett däck men 0,2 bar i > 100km/h och det kan börja att kola och t.o.m. brinna p.g.a. värmeutvecklingen.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top