Hur farligt är det att köra med detta bakdäck?

Ä fasen skulle lätt kört ett par mil till innan jag ens skulle tängt tanken att bytta i huvetaget ju :D kört på suler i väre skick som vart så där fast gått hål, lagat hållet i nätet o sen kört vidare :D
E du osäker tejpa däcket ett par varv med silvertejp eller nån annan nätbaserad tejp så du bygger upp nån mm så kan du köra långt som sattan på de ju :P

De e nu du börjat få fram rena ban racing däcket ju, ta ut den på barnan o sväng lite för där har du massa gummi ju :P

Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla
 
Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla

Jag fick själv ett däck med en sån där rand efter lite gruskörning, en sten som fastna och slet upp gummit, det kan gå fort..
 
Ä fasen skulle lätt kört ett par mil till innan jag ens skulle tängt tanken att bytta i huvetaget ju :D kört på suler i väre skick som vart så där fast gått hål, lagat hållet i nätet o sen kört vidare :D
E du osäker tejpa däcket ett par varv med silvertejp eller nån annan nätbaserad tejp så du bygger upp nån mm så kan du köra långt som sattan på de ju :P

De e nu du börjat få fram rena ban racing däcket ju, ta ut den på barnan o sväng lite för där har du massa gummi ju :P

Duude du måste ju lära dig luta hojen, för däcket e ju nästan oanvänt där ju, kör du bara på bakan eller :gnissla

Jo men du är ju inte klok heller :D
 
Vet inte om det är bästa vägen att gå...

Mindre luft = ännu sämre stabilitet i däcket. Mer värme och mer slitage...

Är det därför dom där tuffa stuntarna kör med lägre däckstryck? Dom tycker helt enkelt det är för lätt med rätt däckstryck? :)
 
Är det därför dom där tuffa stuntarna kör med lägre däckstryck? Dom tycker helt enkelt det är för lätt med rätt däckstryck? :)

Vad har trail-nissarna i sina däck? 0,2 bar eller nått sånt? Då får de maximalt fäste när däcket t.o.m. viker sig runt rötterna.

Däckstrycket ska bl.a. stå i relation till rotationshastigheten. Kör ett däck men 0,2 bar i > 100km/h och det kan börja att kola och t.o.m. brinna p.g.a. värmeutvecklingen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top