Helldriver
Ny medlem
I helgen var vi iväg och besökte några vänner. Frammåt lördagsnatten var det dags för hemfärd. Väderprognosen var tydligen inte den bästa för precis när jag fått på mig hjälmen så öppnade sig himlen och regnet vräkte ned som ur en brandsputa. Visst, kläder och stövlar håller ju ute regnet, däcken har bra grepp i vattnet, men hur lyckas ni se något överhuvutaget. Detta gällde.
-5 mil i ösregn, vägen stod helt under vatten.
-Mörkt som i en kolkällare,
-Inga gatuljus alls, inte mycket till sidomarkeringar då det var kurvig 70-90 väg mitt i mörka skogen
-Massor av möten med bilar med helvetes starka xenonlampor,
Försöker man fäll ned visiret är sikten noll då mötande bilars lampor reflekteras i alla droppar på visiret.
Kör man med visiret uppe är det ju som någon står och brassar full pelle rakt in i hjälmen med en högtryckstvätt, gör både ont och man ser nada.
Brassa i 150 så visiret ska blåsa rent funkar ju inte heller när man ser noll.
Visst vi kom ju hem efter färd i ca 60 km/h men kul var det inte
Hur gör ni
-5 mil i ösregn, vägen stod helt under vatten.
-Mörkt som i en kolkällare,
-Inga gatuljus alls, inte mycket till sidomarkeringar då det var kurvig 70-90 väg mitt i mörka skogen
-Massor av möten med bilar med helvetes starka xenonlampor,
Försöker man fäll ned visiret är sikten noll då mötande bilars lampor reflekteras i alla droppar på visiret.
Kör man med visiret uppe är det ju som någon står och brassar full pelle rakt in i hjälmen med en högtryckstvätt, gör både ont och man ser nada.
Brassa i 150 så visiret ska blåsa rent funkar ju inte heller när man ser noll.
Visst vi kom ju hem efter färd i ca 60 km/h men kul var det inte
Hur gör ni