Hur förvarar du din mc?

Parkeringsgarage med videobevakning, skivbromslås och kedja.
Går inte att komma in i garaget om man inte har nyckel.

Varmgarage is the shit.
Det är förvisso ett delat garage (2 platser) men grannen brevid är en person som är lika rädd om sin Saab9-3 vector som jag är om hojen...

i garage på vintern o utanför hemma på sommarn :va

Ständigt varmgarage hojen låst. och garaget låst. Ända gången den står ute är när den tvättas. (Lungt och fridfullt barn familjs område)

Mina 2 hojar och min sportbil stor varmt och skönt i mitt stora varmgarage året runt, Rörelsesensorer är installerade i garaget plus lås på hojarna, Några har försökt bryta sig in men fick sig en trevlig överraskning...hehehe... :kulspruta Snorungar..

Jag har min hoj i en liten bur i ett allmännyttigt garage. Det har elektroniskt lås och är kameraövervakat. Men alla typ 50 bilister som också står där kan såklart reka min hoj. Med tanke på det område jag bor i är jag inte 100% trygg.

Fast det är billigt (130kr/mån), varmt och nära.

Min står i en gammal svinstia, 40 meter in bland massa bråte så man får lyfta den ett par svängar på vägen dit och där står den sen låst med två lås så att nån snor den är tveksamt. Gården är dessutom placerad 3 mil hemifrån mig och man får ta sig dit med en buss som går åt helvete för sällan så jorå, nåt nytt garage behövs ju inte! :huvet :)

Om bara nån trollunge med eu-moppe kan förstå att dom gärna står ute om nätterna så får jag plats i mc-garaget i föreningen. Är typ gratis samt i en skyddsbunker vilket borde vara lite säkert i alla fall. Inte som en gammal svinstia men ändå..... :D

I "vardagsrummet" på undervåningen. Alt. fastkedjad i ladan. Har ett organiskt larm av sort Dogo Argentino som funkar rätt bra. Han håller, jag svingar aluminium.

Flerbilsgarage, vi är 3st på en plats så det blir billigt. Hör efter om det inte finns någon med garageplats som vill dela genom tex annons, det har jag gjort förr o det har funkat bra.

Lycka till :tummenupp

I verkstan på vintern och i garaget på sommaren. Alltid orolig på sommaren trots 1 st kedja och 2 st Abus bygellås.

...
Problemet är att det är ganska långt dit så inga spontanturer i sommar för mig, fast jag kommer alltid ha en nytvättad och servad hoj.

Så hur förvarar ni eran hoj? På gatan? Garage? Altan?

Har samma problem. Den kan stå i ett garage hos en bekant men det är långt bort. I vinter gick det men nu när det är varmare så tar jag risken och har den ofta hemma med kapell över. Allt blir så mycket roligare och lättare då! Dock med många snälla vakande ögon på den...

I låst en-bilsgarage dit bara jag har nyckel, fastlåst i ram med ABUS golvögla och kätting. Utöver det är moppen fastlåst i arbetsbänk och bakhjul med 20mm wire.
Ska vi nöja oss så? Nä, Abus bromsskivelås där fram samt det lilla styrlåset.
Ja just det, garaget är larmat osså. (och jag riskerar att bli kallad paranoid)

Min står i ett flerbilsgarage under marken med låst port och sedan gallergrind in till mitt garage.

Har börjat fundera på någon avskärmning så man inte ser in till hojen.. Måste kolla vad som är tillåtet hos hyresvärden..

Min älskling står i vardagsrummet och väntar på att våren ska komma... :tungan

Bifogat

• IMGP1975.JPG
    IMGP1975.JPG
    116.1 KB · Visningar: 109
haha så sjukt coolt att det finns folk som har sin hoj i vardagsrummet:tummenupp skulle jag också vilja, dessvärre får min gröna välinoljade älskling inte plats i hissen:gnissla

I garage på gården med sina två mc-kompisar. Bygellåsta, larmade och två hundar utanför. Ser farliga ut(hundarna alltså) men snälla...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT