jag körde på 1,2mm tråd istället för 1mm som de va orginal.. och sen lindade jag lite på känsla.. körde på tills det blev fullt.. orginal lindningen var inte ens halvvägs ut på spolarna..
nu har jag dock ett nytt problemgeneratorn laddade på bra dom första 100 metrarna sen så blev de bara sämre och sämre.. hur jag vet de var att jag hade ett tomt batteri och först så lös lampan på bra på tomgång och men när jag körde 100meter så lyste den sämre o sämre.. kan de vara laddregulatorn som inte pallade när jag börja varva lite??
Det var kreativt gjort!
Brorsan min höll på med lite sånna där jobb för lite drygt 20 år sedan. Han förklarade då att det var noga med rätt diameter på tråden, rätt antal varv man lindande, men framför allt skulle man linda tråden åt rätt håll runt spolen också. Lindade man också snyggt, så blev det oftast bra om det överiga var rätt. Sedan skulle den lackas och kontrollmätas med en "megger". Mäter överslag på hög spänning.
Jag tror att din lindning var bra från början och att det var någonting annat som var fel.
Mats