Hur får vi fart på forumet?

Status
Ej öppen för fler svar.
själv är jag rätt ny här, men av det lilla jag har sett o läst så finns det ju som sagt en del seriösa andra inte , men när det verkligen gäller så ställer ju folk upp iaf ,delar med sig av sin kunskap m,m och är inte det själva grundtanken med hela forumet, sen ser jag det bara som en bonus att det tas upp ämnen som man grubblar på ,, det är ju valfritt vad man läser ,, för övrigt så lät det med speldag inte helt fel.

Problemet är ett par få som gör att de mest seriösa som vill ha en bra diskussion, drar sig från att lägga ut trådar.

Det är 3-4 st som inte tänker före de skriver, eller vill ha högre nivå. De tycker det är "kul".

Fler skulle vilja skriva nya trådar utan att riskera att "roliga figurer" börjar härja och förstöra.

Mackan försöker ju elda titt som tätt i OT. Tyvärr har kvalitén på hans inlägg sjunkit sedan en tid tycker jag. Mer bitterhet och personangrepp och mindre finurlighet och humor. :(

Jag brukar försöka ta de chanser som erbjuds men det brukar inte gå så bra det heller. Jag är inte beredd att skriva vad som helst bara för att få uppmärksamhet. Jag nöjer mig oftast med att svara på inlägg. :)

Jag tror ni ska vara lite försiktiga med vad ni önskar er. Visst är det lätt att sakna gamla superkvalitet-medlemmar som Jalle och Seizure Later som hade en fantastisk förmåga att vara både roliga och tänkvärda, men att sitta och längta tillbaka är nog inte helt genomtänkt.

Vill vi verkligen att SH ska vara en helt stabil kompis-klubb utan tillväxt eller utveckling. Visst var vi ett gäng som hade skitkul men övriga? Hur kul hade SH varit idag om vi haft ett gäng som mig, Johan glasfiberfot och Gamlogixxxer i farten när det var som värst? Och vad är egentligen den stora skillnaden?

Jag tycker att SH var sjysstare förr ... Men hur ska man hindra att ett forum med så många deltagare ska bli barnsligare och dummare??

Jag tror att gamla SH är borta. Det var kul så länge det varade.

Mackan försöker ju elda titt som tätt i OT. Tyvärr har kvalitén på hans inlägg sjunkit sedan en tid tycker jag. Mer bitterhet och personangrepp och mindre finurlighet och humor. :(
....

Det är ju bara den riktiga Markus som är tillbaka. Har försökt lägga band på sig ett tag men du skulle ha läst skiten som han introducerade sig med...

Last edited:
Det är ju bara den riktiga Markus som är tillbaka. Har försökt lägga band på sig ett tag men du skulle ha läst skiten som han introducerade sig med...

Inte var det väl värre än att "någon" skaffade en gammal tant till sambo för att komma åt teen-dottern? Vladimir Nobokov i white trash-tappning liksom. :D

Edit:
Schysst hjälm, känns som taget på teen-resa till Pattaya med "gubbarna" på däckverkstan. :hihi

Last edited:
Det svåra är väl att få balans i det hela. Att någon tokspammar i en seriös tråd bara för att den ligger i OT är inte acceptabelt. Jag gissar på att det är en blandeffekt av strängare regler tillsammans med att det redan innan kändes som det minskade med aktiva medlemmar. Själv så hänger jag mindre på SH under vinterhalvåret då jag helt enkelt har mindre med MC att göra då.

Vad det gäller att ha träffat medlemmar. IRL har jag bara sett en SH-tröja en gång men kände inte igen nicket, så då kastade jag mig i en buske och räknade till 100 så gick faran över. :rolleyes:

... då kastade jag mig i en buske och räknade till 100 så gick faran över. :rolleyes:

Tur! :eek:
Jag har sett någon tröja någon gång men sällan något Nick man kände igen. Ja Kakan såg jag på Bogesund i någon typ av kortege förra året så det var bara att vexla ner!!!!!!!!11

Jag får väl anse mig själv som en nybörjare på forumet. Dock har jag stor vana av forumanvändandet, då jag är moderator på ett annat motorforum på webben. Varför jag inte "hänger" där så väldigt mycket är för att det är tillhåll för mestadels moppe-fjortisar. Tyärr måste jag säga att steget därifrån till detta forum inte är särskilt långt. Det käbblas och käftas i all oändlighet, om exakt samma ämnen heeeeela tiden av illiterära növvel och de som kallar sig själva för dyslektiker ( enbart för att de helt enkelt var för lata att gå till skolan ). Tydligen så finns det ett antal medlemmar som livnär och föder sig på detta "spammande" av forumet. Antar att de har för lite att göra, och inte har så mycket annat att göra på sin fritid. Jo.....spela NHL-hockey på PS3 var väl ett annat intresse. Visst, det kan jag acceptera, det är bara för mig att undvika sådana trådar.
Det finns dock några guldkorn som gör att jag är kvar här. Det finns trådar som ER-6 tråden tex, eller teknikforumet. Sedan gillar jag att det är lite av community-känsla över forumet och inte bara stenhårt forum. I det forum jag modererar finns inte utrymme för annat än enbart motorsnack.

Men för att komma till ursprungsfrågan; Hur får vi fart på forumet?
Vette väl fan, men folk kan väl lägga in en kontaktannons istället för att spamma alla trådar som innehåller ett inlägg från en brud...

"-Titta på mig, titta på mig" säger han skrikandes och vilt viftandes med händerna i luften, när han inte får någon uppmärksamhet.
" Gå och lägg dig, ungjävel! ", blir mitt snabba svar

Amen grappar, den här tråden vart det ju fart på?

Seriöst, jag har varit med och dragit igång hemsidor med forum (MCM & Bike) och det går i cykler. Det går upp och ner och alla gamla tycker det var bättre förr när det var mer"äkta" osv. Så är det för mig också, det är roligast i början på många saker i livet. (Hur kul är det med en fredagsöl som spårar ur när man är 52 bast. Nåja dåligt exempel, jag tycker det är kul fortfarande...) men ni hajjar vad jag menar. Livet går upp och ner, så också ett forum.

Några ord från en besserschmitter...

Amen grappar, den här tråden vart det ju fart på?

Seriöst, jag har varit med och dragit igång hemsidor med forum (MCM & Bike) och det går i cykler. Det går upp och ner och alla gamla tycker det var bättre förr när det var mer"äkta" osv. Så är det för mig också, det är roligast i början på många saker i livet. (Hur kul är det med en fredagsöl som spårar ur när man är 52 bast. Nåja dåligt exempel, jag tycker det är kul fortfarande...) men ni hajjar vad jag menar. Livet går upp och ner, så också ett forum.

Några ord från en besserschmitter...

Fredagsöl som spårar ur är ALLTID kul!

Fredagsöl som spårar ur är ALLTID kul!

Precis!
1.Pubertal Sprallfylla.
2. Utkastade från pubben.
3. Knuffa in gifta polare i snöhögar på vägen hem och göra snöänglar i humlegården. Alla får skäll hemma efteråt utom jag :D

Last edited:
Jag får väl anse mig själv som en nybörjare på forumet. Dock har jag stor vana av forumanvändandet, då jag är moderator på ett annat motorforum på webben. Varför jag inte "hänger" där så väldigt mycket är för att det är tillhåll för mestadels moppe-fjortisar. Tyärr måste jag säga att steget därifrån till detta forum inte är särskilt långt. Det käbblas och käftas i all oändlighet, om exakt samma ämnen heeeeela tiden av illiterära növvel och de som kallar sig själva för dyslektiker ( enbart för att de helt enkelt var för lata att gå till skolan ). Tydligen så finns det ett antal medlemmar som livnär och föder sig på detta "spammande" av forumet. Antar att de har för lite att göra, och inte har så mycket annat att göra på sin fritid. Jo.....spela NHL-hockey på PS3 var väl ett annat intresse. Visst, det kan jag acceptera, det är bara för mig att undvika sådana trådar.
Det finns dock några guldkorn som gör att jag är kvar här. Det finns trådar som ER-6 tråden tex, eller teknikforumet. Sedan gillar jag att det är lite av community-känsla över forumet och inte bara stenhårt forum. I det forum jag modererar finns inte utrymme för annat än enbart motorsnack.

Men för att komma till ursprungsfrågan; Hur får vi fart på forumet?
Vette väl fan, men folk kan väl lägga in en kontaktannons istället för att spamma alla trådar som innehåller ett inlägg från en brud...

"-Titta på mig, titta på mig" säger han skrikandes och vilt viftandes med händerna i luften, när han inte får någon uppmärksamhet.
" Gå och lägg dig, ungjävel! ", blir mitt snabba svar

Jag känner mig träffad på många punkter :D

Nu har det ju alltid varit så att forumet dör en smula på hösten.. Mc är trots allt ett sommar intresse! Men kan hålla med om att det blivit lite tråkigare än vanligt och i mina ögon hänger det ihop med den hårdare linje forumet valt när det gäller skitsnack..

Vrid tillbaka tiden till < 2005 så blir det bättre. Annars är det nog ganska så kört tror jag. SH's "sorhetstid" är förbi :notme

Förr kunde man ju ganska lätt elda på vissa här, men det enda folk triggar på här är invandringspolitik. Då blir det diskussion.

Msn is the shit ..nejmen jag håller med dig, det är inget spec kul forum om allt kul förbjuds och om det bara skall vara allvar hela tiden.

Jag förespråkar en riktig skitsnack-forumdel.

Annars startar jag mitt egna hojforum som många andra surrat om. Finns ju bara sh, inga vettiga konkurenter...

Bubbsan vad alla var molokna då. Ta en tripp till slöddertälje och kidnappa servern; friare spelregler annars formaterar vi den jäveln!

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage