Hur får vi fart på forumet?

Status
Ej öppen för fler svar.
En annan sak.... Forumet är numera besudlat av länkar till Tuben, Blocket mfl.
Kul, men det tillför inte så mycket?

[YOUTUBE-ID]UsEosfP_eHk[/YOUTUBE-ID]

Håller med om att man saknar många medlemmar som skrev tidigare om åren, vart har de tagit vägen? Det syns speciellt när någon lyfter en gammal tråd.

[YOUTUBE-ID]UsEosfP_eHk[/YOUTUBE-ID]

Håller med om att man saknar många medlemmar som skrev tidigare om åren, vart har de tagit vägen? Det syns speciellt när någon lyfter en gammal tråd.

Ja du ser ju.. Den där filmen är AP-gammal. Tummen NER!

Det som byggde det här forumet var diskussioner. Det innebär meningsskiljaktigheter och påhopp, men detta funkar tyvärr inte här längre.:huvet

Det är ytterst få här som skriver inlägg som är längre än fem rader.
Mina egna inlägg blir sällan långa nuförtiden för det känns bara blasé. Vem skriver man för liksom?

Ja du ser ju.. Den där filmen är AP-gammal. Tummen NER!

Det som byggde det här forumet var diskussioner. Det innebär meningsskiljaktigheter och påhopp, men detta funkar tyvärr inte här längre.:huvet

Det är ytterst få här som skriver inlägg som är längre än fem rader.
Mina egna inlägg blir sällan långa nuförtiden för det känns bara blasé. Vem skriver man för liksom?

:arsele :D

Har mer eller mindre ledsnat på att starta nya seriösa trådar för diskussioner för det blir så sällan vettiga med intressanta åsikter. Vissa gör ju allt för att de ska balla ur.

Det där med invandring o bidrag är så uttjatat så de orkar jag inte läsa längre.

:arsele :D

Har mer eller mindre ledsnat på att starta nya seriösa trådar för diskussioner för det blir så sällan vettiga med intressanta åsikter. Vissa gör ju allt för att de ska balla ur.

Det där med invandring o bidrag är så uttjatat så de orkar jag inte läsa längre.

True. Jag tror de flesta tänker likadant.
Inbillar mig att om folk kände varandra så skulle det skrivas mer här. Personligen har jag bara träffat 4-5 pers från forumet. Kanske är det för anonymt? Gick för övrigt med i gruppen Sporthoj på Facebook idag. Skitkul eftersom alla ha bilder på sig själva där. Dock har jag ingen aning om vem som är vem eftersom alla har riktiga namn där.....

Kanske skulle alla ha en bild på sig själva som avatar? Det är ju en början iaf.
Borde kanske själv föregå med gott exempel..........

Inbillar mig att om folk kände varandra så skulle det skrivas mer här. Personligen har jag bara träffat 4-5 pers från forumet. Kanske är det för anonymt? Gick för övrigt med i gruppen Sporthoj på Facebook idag. Skitkul eftersom alla ha bilder på sig själva där. Dock har jag ingen aning om vem som är vem eftersom alla har riktiga namn där.....

Kanske skulle alla ha en bild på sig själva som avatar? Det är ju en början iaf.
Borde kanske själv föregå med gott exempel..........

Har inte träffat så många själv IRL heller men det känns ändå som man känner vissa ändå, speciellt de som vågar bjuda på sig själv och berätta om sitt privatliv rätt öppet.

Fisboken vägrar jag, det blir så många timmar ändå framför skärmen.

Edit: du hade väl din nuna som avatar för några år sedan?

Har inte träffat så många själv IRL heller men det känns ändå som man känner vissa ändå, speciellt de som vågar bjuda på sig själv och berätta om sitt privatliv rätt öppet.

Fisboken vägrar jag, det blir så många timmar ändå framför skärmen.

Edit: du hade väl din nuna som avatar för några år sedan?

Yepp.... Den ser likadan ut nu :)

Jag har träffat många från SH, men det är inte många av dem som jag vet vilka de är här..så att säga..hmm..

Ja jag bor ju helt enkelt vid åsen o man hänger ju där endel, säkert träffat massa som man retat upp o tjaffsat me här på forumet :D

De man har träffat på IRL brukar ju inte alls se ut som man tror...

Saknar testforumet där man kunde spamma fritt när man var på det humöret. Skulle behövas någonting liknande, ett OT för mer seriösa saker och ett för rent spam.

Ja du ser sitter och slö skriver medan jag lär upp en nyanställd, visst är inte en guru på att skriva, men sådant missar man inte om man bryr sig om hur man skriver.

Helt ärligt så skiter jag i hur folk skriver, brukar ha lätt för att förstå vad folk vill ha ut av det som skrivs!

Nu var det ju upplagt för smash, så why not. :rolleyes:

Folk driver om hur invandrare skriver, dom försöker ju iaf. Vilket jag ser som ett väldigt stort plus!

Jag har säkert träffat fler från forumet IRL än vad jag är medveten om, men i Umeå har jag nog bara sett en SH tröja, så det är inte så lätt att veta.

Jag lånade ut bilen åt någon på SH som skulle flytta, jag försökte hjälpa en kille som hade fått fel på hojen som skrev om det sen på SH och sen har flera från SH varit in på mitt jobb, men dom flesta känner jag bara på SH eftersom dom bor på ocentrala orter som Stockholm.

Angående att få fart på forumet, visst, men inte med rent spam och skittrådar...

Nu är jag rookie på just det här forumet, men det är ju inte det enda jag hänger på...

De flesta forum har en, i brist på bättre ord, "bra-kurva". Den är stigande i början, och ju större antal medlemmar desto längre stiger kurvan. Alla trivs, det är kul och man hittar en nivå för forumet att verka på. Sen når forumet nån slags kritisk massa. De allra flesta frågor som människor har är besvarade i någon tråd redan.

P.g.a. det känner många att de inte får ut så mycket längre (ex tröttnar man på att det varje dag startas trådar som "vilken hoj ska jag välja", att människor aldrig söker innan de postar, :ligga-inlägg och liknande) och blir mer passiva deltagare.

Kvaliteten sjunker mao samtidigt på inläggen, vilket öppnar en dörr för än mer oseriösa skribenter som mer eller mindre bara blajar. Det i sin tur stöter bort ännu fler av de seriösa och så här håller det på. De seriösa hittar en ny plats att hänga på och allt upprepas alternativt sluts sällskapen för att slippa tramset.

OT har bara blivit så som så många eftersträvat. Segt, tråkigt och seriöst. Bara att gratulera till framgången så att säga.

Personligen saknar jag alla knäppskallar med kort stubin. Typ som han WCX-göteborgaren som jag inte minns nicket på, No1, Yoshi_gixxeRR, E22 (pungt!) och så vidare. Och sen Mcb och alla andra roliga människor som förstod att det bara är ett forum.

Så mycket roligt folk som försvunnit från forumet. Så det dör ut.

Vad som alltid varit skoj var tiden då DC-hubben var igång, kanske den är fortfarande men lyckades bli bannad där någon gång 2004-2005.

Och tiden då vi lirade Moto GP på söndagar.

Så det var bättre förr!
Är det ingen här som var med på den tiden jag "hostade" ett par games av GP500 på PC.

Jag säger ju att siten suger.

Utvecklas man inte så dör man ut. PunGt.

Och eftersom Swedie aldrig fattat grejen / klarat av att utvecklas så kommer SH, så som vi kände det, att dö ut om inte hjälp tas in utifrån.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage