Hur får vi fart på forumet?

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det börjar bli segt här på SH.

I MC-relaterat skrivs det en del, men där skriver man ju bara "MC-relaterat".
Det är ett gäng som hänger i OT-delen titt som tätt dagtid, kanske 10-15 pers, men vad har hänt med alla andra?

Håller OT sakta men säkert på att självdö?

Samma personer skriver sporadiska (mer eller mindre trista) inlägg och ytterligare ett antal som bara läser. Tidigare var det OT-delen som var anledningen att man återvände, men nu när de kan vara stiltje i timmar så vettefan.

Hur blev det så?

Är det facebook som gäller nu, eller var hänger alla? :va

Edit: Nu blev jag nödgad att hälla upp en virre för att det åtminstone ska bli LITE kul.

Det blir vad man gör det till. Det är inte samma gemenskap på forumet längre, på gott och ont.
Och på de andra forumsdelarna läser man bara, orka sitta och vara seriös när man skriver :(

Tycker inte det är nån skillnad nu jämfört med förr. Så länge jag kan minnas har det alltid pratats om att det var så mycket roligare här förr. Sen kommer nån dragandes med exempel på trådar som aldrig ens var roliga: Silvertejpstråden, valfettstråden etc etc.

det värsta man kan göra är att uppmärksamma problemet. det är precis som med finanskrisen.
det är väl bara att acceptera att det här är ett sporthojsforum och att man vid den här årstiden inte har så mycket att tillföra...

Vi är för hårt hållna..
Folk är livrädda för att bli bannade o inte kunna skriva nåt o därför skriver de inget alls, ja de e väl ett jävla sätt att tänka på de.

O nytt folk skräms genast bort genom de idioter som alltid måste hålla på med massa interna skitgrejjer som de tycker är jätteroliga, :ligga o allt va fan de e.
Så jävla töntigt så folk undrar vart fan de har hamnat o kilar vidare.

det värsta man kan göra är att uppmärksamma problemet. det är precis som med finanskrisen.
det är väl bara att acceptera att det här är ett sporthojsforum och att man vid den här årstiden inte har så mycket att tillföra...

Det är ju vid denhär årstiden det normalt finns saker i överflöd att tillföra då fler borde sitta inne o tråka framför datorn eller stå ute i garaget o meka o stöta på massa frågor om va de sysslar me..jööö

Last edited:
Så mycket roligt folk som försvunnit från forumet. Så det dör ut.

Vad som alltid varit skoj var tiden då DC-hubben var igång, kanske den är fortfarande men lyckades bli bannad där någon gång 2004-2005.

Och tiden då vi lirade Moto GP på söndagar.

Så det var bättre förr!

Så mycket roligt folk som försvunnit från forumet. Så det dör ut.

Vad som alltid varit skoj var tiden då DC-hubben var igång, kanske den är fortfarande men lyckades bli bannad där någon gång 2004-2005.

Och tiden då vi lirade Moto GP på söndagar.

Så det var bättre förr!
Upp med MotoGp server över hamachi då! Jag är på! :tummenupp

Vi är för hårt hållna..
Folk är livrädda för att bli bannade o inte kunna skriva nåt o därför skriver de inget alls, ja de e väl ett jävla sätt att tänka på de.

O nytt folk skräms genast bort genom de idioter som alltid måste hålla på med massa interna skitgrejjer som de tycker är jätteroliga, :ligga o allt va fan de e.
Så jävla töntigt så folk undrar vart fan de har hamnat o kilar vidare.

Förr kunde man ju ganska lätt elda på vissa här, men det enda folk triggar på här är invandringspolitik. Då blir det diskussion.

Kamphundar var också ett kärt ämne. Många blev jävligt sura, men oj vad det skrevs.

Nåt sånt där vågar man ju knappt börja på igen. Man skall vara så ullepluttgullig nuförtiden.

De spelade Moto GP 2 innan på söndagar vill jag minnas, typ 2004 eller nåt sånt.

Mycket riktigt vad det Moto GP 2 vi lirade! Vill minnas att du var med också, men kanske minns fel. Hade dig på MSN på den tiden iaf.

Upp med MotoGp server över hamachi då! Jag är på! :tummenupp

Hoho, den tiden är förbi för min del. Skulle än idag förlora lika hårt som jag gjorde då. Körde tng-bord då som nu. :yoparty

Last edited:
Mycket riktigt vad det Moto GP 2 vi lirade! Vill minnas att du var med också, men kanske minns fel. Hade dig på MSN på den tiden iaf.

Hoho, den tiden är förbi för min del. Skulle än idag förlora lika hårt som jag gjorde då. Körde tng-bord då som nu. :yoparty
Äh, kom igen nu!

Jag är också tangentborslirare :tungan

Hoho ja jag var nog med nån gång tror jag, det är så längesedan nu så man minns knappt nåt.

Kan det vara så att folk har vuxit upp?

NJa..... Finns ju massa moppefuckon på forumet nu.

Tror bara att alla är så förbannat korrekta. Vill man skriva något får man linda in det och ironisera, med följden att 92% av de som läser inte fattar vad man skriver.

Igår skrev jag en länk på skoj som svar te nåt..
Då va jag rädd att jag skulle bli bannad för det.

Ska de va på detta viset, ska det det?!

NJa..... Finns ju massa moppefuckon på forumet nu.

Tror bara att alla är så förbannat korrekta. Vill man skriva något får man linda in det och ironisera, med följden att 92% av de som läser inte fattar vad man skriver.

Haha! Ja det ligger tyvärr alltför mycket sanning i det du säger...

Haha! Ja det ligger tyvärr alltför mycket sanning i det du säger...

En annan sak.... Forumet är numera besudlat av länkar till Tuben, Blocket mfl.
Kul, men det tillför inte så mycket?

Visst, jag tar på mig en del av skulden för det.
Bättre att länka nånstans än att inte skriva nåt alls.

Folk vågar väl inte skriva för att, allt ska vara skrivet så korrekt, inte felstavat och vara korrekta meningsuppbyggnader osv, är det inte så får man ett nackskott.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage