Hur får man tag på originaldelar till importcyklar som inte sålts i S?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ja, hur får man tag på de?

Om jag tar hem en ZXR400R från England och behöver originaldelar, hur funkar det då?

Testade för ett tag sen att få tag på en original racingbakdel från auktoriserad Kawahandlare till min 400 men det kunde jag tydligen glömma.

Det måste väl finnas NÅN som har en NC30 eller annan ball udda 400 som behövt originaldelar.

Tacksam för svar.

Ett jättetack, men varken ZXR400 eller ZXR400R fanns med.

Knivigt detta....

Ett jättetack, men varken ZXR400 eller ZXR400R fanns med.

Knivigt detta....

Tja det är ju inte direkt några dussinhojar du talar om. Hade en GSXR 750R från -89 en kort tid och det var ingen lek att hitta delar. Finns det inget forum/klubb för de här hojarna?

Tja det är ju inte direkt några dussinhojar du talar om. Hade en GSXR 750R från -89 en kort tid och det var ingen lek att hitta delar. Finns det inget forum/klubb för de här hojarna?

Jo, zxr400.de

Fast jag undrar ju hur jag får tag i delar från Sverige.
Jag vet att man kan beställa alla delar till 400R-modellen via Tyskland och eftersom jag kan tyska så är det inga bekymmer heller.

Men alla kan ju inte det eller vet hur man får tag i en tysk kawahandlare och varför ska man inte kunna beställa direkt från Sverige - de får ju alla sina saker från samma Europalager.

Jag anser att det borde vara så att det räcker att tex. gå in på MC-Huset i Malmö och tala om vad man letar efter så de har det klart för sig. Sen struntar jag i hur de får fram den, bara jag får den. Det kostar sinnessjukt mycket med originaldelar och därför anser jag att de gott kan ringa sitt eget Europalager och få fram sakerna till mig.

Inget påhopp på MC-Huset då jag inte testat denna variant där, men andra i min närhet har jag gjort detta med och fått till svars att de inte reder ut det.

Jag förstår inte det svåra med det hela - de jobbar ju i branchen, inte jag.
Alla har inte internet hemma, ska de sitta i telefon med en massa tyska handlare de inte förstår ändån?

Sen föreslår de mig att köpa racingkåpor och lackera i original vilket jag inte alls är intresserad av då jag just söker exakt efter en originaldel - oavsett kostnad.

Denna har jag försökt köpa en gång, har ingen ännu heller:

Såklart gick det inte att ladda upp bilden - men jag menar den gröna bakdelen till en 400R lite längre ner på denna sidan: http://www.zxr400.de/forum/viewtopic.php?t=2450&highlight=heckverkleidung

Last edited:

Det måste väl finnas NÅN som har en NC30 eller annan ball udda 400 som behövt originaldelar.

Tacksam för svar.

Till min NC35 har jag reservdels-katalogen i pdf-format med alla ome (eller va de nu heter :va ) nummer, japansk text förvisso, men alla delar finns med på bilder så man hittar numret rätt lätt ändå. Det är bara att printa ut den sida som delen man är ute efter är med på, och ta med till lokala honda handlaren så beställer de hem delarna till dig

Till min NC35 har jag reservdels-katalogen i pdf-format med alla ome (eller va de nu heter :va ) nummer, japansk text förvisso, men alla delar finns med på bilder så man hittar numret rätt lätt ändå. Det är bara att printa ut den sida som delen man är ute efter är med på, och ta med till lokala honda handlaren så beställer de hem delarna till dig

Okej, det gäller ju Honda. Tack.
Hur får jag tag i den katalogen då till kawadelarna då?

edit: Jag känner igen din cykel. Hette han Andreas som du köpte den av? Kan inte finnas många av den modellen. Jag har testat din hoj iaf i sånna fall och den var hur ball som helst :tummenupp
PMa mer info om den är du snäll.

Okej, det gäller ju Honda. Tack.
Hur får jag tag i den katalogen då till kawadelarna då?

Hittade "min" katalog på en hemsida om NC35:an, fick nog med den på en cd när jag köpte cykeln också har jag för mig.
Kolla runt på sidor din modell och sök efter nån liknande katalog (kanske du redan har gjort?)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back