Tja det är ju inte direkt några dussinhojar du talar om. Hade en GSXR 750R från -89 en kort tid och det var ingen lek att hitta delar. Finns det inget forum/klubb för de här hojarna?
Jo, zxr400.de
Fast jag undrar ju hur jag får tag i delar från Sverige.
Jag vet att man kan beställa alla delar till 400R-modellen via Tyskland och eftersom jag kan tyska så är det inga bekymmer heller.
Men alla kan ju inte det eller vet hur man får tag i en tysk kawahandlare och varför ska man inte kunna beställa direkt från Sverige - de får ju alla sina saker från samma Europalager.
Jag anser att det borde vara så att det räcker att tex. gå in på MC-Huset i Malmö och tala om vad man letar efter så de har det klart för sig. Sen struntar jag i hur de får fram den, bara jag får den. Det kostar sinnessjukt mycket med originaldelar och därför anser jag att de gott kan ringa sitt eget Europalager och få fram sakerna till mig.
Inget påhopp på MC-Huset då jag inte testat denna variant där, men andra i min närhet har jag gjort detta med och fått till svars att de inte reder ut det.
Jag förstår inte det svåra med det hela - de jobbar ju i branchen, inte jag.
Alla har inte internet hemma, ska de sitta i telefon med en massa tyska handlare de inte förstår ändån?
Sen föreslår de mig att köpa racingkåpor och lackera i original vilket jag inte alls är intresserad av då jag just söker exakt efter en originaldel - oavsett kostnad.
Denna har jag försökt köpa en gång, har ingen ännu heller:
Såklart gick det inte att ladda upp bilden - men jag menar den gröna bakdelen till en 400R lite längre ner på denna sidan:
http://www.zxr400.de/forum/viewtopic.php?t=2450&highlight=heckverkleidung