Hur får man skor att bli större?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Jag har köpt ett par skor jag gillar.

Kruxet är att de är sjukt små.

Trots att de på pappret är 46 i storlek är de snarare som små 45:or eller stora 44:or. Jag har varit hos skomakaren som har gjort sin "thing" med dom och de blev liite större. Man skulle kunna säga att bärandet av skorna har gått från olidlig smärta och pina till bara mycket smärta.

Utöver denna skomakarbehandling har jag tvingat mig att gå med dem några dagar och duschat med dem. (duschgrejen kanske var helt onödig men i morse verkade det som en utmärkt idé)

Finns det något mer att göra? Skorna :yopartyverkligen!

:mad:

Gå till en skomakare och lästa ut dem "på riktigt"
Din skomakare verkar inte ha de "fyrdelade" järnfötterna med hydraulisk isärspänning av delarna sinsemellan.
Med en sån apparat kan du få vilken storlek du vill.

Eller så ger du skorna till mig...

Ett annat alternativ är ju att köpa i en större storlek.

Ett annat alternativ är ju att köpa i en större storlek.

Då har han ju inget o göra i vinter..
i brist på annat så körde jag sönder avgassytemet på min bil bara för att hålla mig syselsatt några dagar.

den här årstiden är inte bra för en :huvet

Den här tråden är världelös utan bilder!
Ah, en liten fotfetischist kanske? :brynad

Jag töjde ut en lite för liten skinnjacka genom att bylsa på mig massor med tjocka tröjor, på med jackan och sen 20 min i duschen, till jag å kläderna var totalt genomsura, å sen stretchades å böjdes det tills allt var nästan torrt, det funkade klockrent :tummenupp

Då har han ju inget o göra i vinter..
i brist på annat så körde jag sönder avgassytemet på min bil bara för att hålla mig syselsatt några dagar.

den här årstiden är inte bra för en :huvet

Haha......du har en poäng i det!! :tummenupp

Ah, en liten fotfetischist kanske? :brynad

Jag töjde ut en lite för liten skinnjacka genom att bylsa på mig massor med tjocka tröjor, på med jackan och sen 20 min i duschen, till jag å kläderna var totalt genomsura, å sen stretchades å böjdes det tills allt var nästan torrt, det funkade klockrent :tummenupp

:3freak Näh jag har fotfobi :näsblod Fötter är :zpy äckligt

Jag vart nyfiken på vad det var för kovla dojjor som är värt att lägga så mycket energi på.

Gå till en skomakare och lästa ut dem "på riktigt"
Din skomakare verkar inte ha de "fyrdelade" järnfötterna med hydraulisk isärspänning av delarna sinsemellan.
Med en sån apparat kan du få vilken storlek du vill.

Eller så ger du skorna till mig...

Jag gjorde det. Jag vet inte riktigt vad du menar med hydraulisk...nånting men han hade en apparat han trädde i skorna på och sen vred han på en massa rattar o spakar. De fick stå så i ett och ett halvt dygn.:gnissla

Kunde du inte bara ha bytt dom till en större storlek. Fan vad folk ska krångla till det för sig.

Jag har samma problem, fast med ett par SNYGGA dojjor, som du har. :mad: Jag har dock inte gjort något åt det ännu men det närmar sig.

Kunde du inte bara ha bytt dom till en större storlek. Fan vad folk ska krångla till det för sig.

Lite sent nu va. :D

Kom med något kreativt istället. :mad:

Tog en promenad förut och nu är plötsligt högerdojjan "rätt ok" medan vänsterdojjan har börjat klämma på ställen den inte klämde förut. Är det mördarduschen i morse som gjort det? :yoparty

Om jag duschar lite mer kanske....

Det blir nästa steg i jakten på den större skon. :4skrika

Dubbla strumpor och en ny vända i duschen med sträck och böj, tänj och spänn, hopp o skutt. Det borde göra susen!

Men hur kul är det att gå på promenad med dyngsura skor sen? :3freak

Jag gjorde det. Jag vet inte riktigt vad du menar med hydraulisk...nånting men han hade en apparat han trädde i skorna på och sen vred han på en massa rattar o spakar. De fick stå så i ett och ett halvt dygn.:gnissla

Ok, det låter som rätta grejerna, men de borde varit blöta då oxå.
Eller körde han ner ånga i skorna?

Och som de andra sagt: Du måste ha lädret GENOMBLÖTT och sedan inte ta av dig skorna förrän de torkat i princip helt.
Annars KRYMPER asen.

I Halmstads bowling-hallar finns de flesta storlekar. Gå tillbaka och se om de inte har halvstorlekar bakom disken (vissa har det) eller skicka de till mig så åker jag till bowlinghallen och kollar här åt dig.

För det är väl bowlingskor? :va

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...