Alltså, kan nån förklara för en bondtölp som mig varför man köper svindyra skor som är för små för att sen förstöra dom?
Är det för att det står Gussi i dom och ser ut som bowlingskor?
I Nyköping är man också bondtölpar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, kan nån förklara för en bondtölp som mig varför man köper svindyra skor som är för små för att sen förstöra dom?
Det skulle kunna vara så. I mitt fall behövde jag komplettera samlingen med ett par nya ljusa sleeka dojjor. Dessa är sjukt snygga med rätt par brallor. Bowling or not.![]()
I don't get it?![]()
Ta en cykelslang, knöla ner i dojjan med ventilen ovanför. Tejpa fast den så den inte kan rymma ur skon (skydda skosidorna med ngn form av plast). Blöt och pumpa. Låt stå.
Kanske funkar.
Innersulan, ta bort den och sätt i en tunnare.
Det är ju fan steg1 i sko-optimering.
/47 forever
hehe, jag håller inte med men smaken är ju som bekant delad.
Ofta skor görs i strl 47.![]()
Jag jobbar med kläder och skor och i 90% av fallen görs skorna bara till strl45. Man köper in skorna i 12-pack med strl 40-45 och antalet av respektive storlek är förbestämt av leverantören. 1st 40, 2st 41, 3st 42, 3st 43, 2st 44, 1st 45. I vissa fall går det att välja mellan 40-45 eller 41-46 i 12-packen.
Skulle vilja säga att de flesta skor görs i både 47 och 48.
I de flesta amerikanske nätbutiker finns iallafall upp till size 13 som är 48.
Sen att svenska snåldistributörer inte tar in dessa är en annan fråga..
Stadium tog iaf förr in ett (1) par 46 per pall, har haft en maildisskution med dem om det tidigare.
//47-48 bärare![]()
Då är jag med. Kruxet är att den är fastsydd i skohelvetet. Jag måste alltså misshandla skon större.![]()
..
I samma veva köpte jag även ett par syndigt svarta adidas goodyear bara för att....(man kan alltid hitta på en ursäkt för att handla nya skor) Ser nästan ut som asfalt och man förväntar sig att de ska stinka tjära. Passar det herrn bättre?
Ps. Skorna är skitsnygga, att folk här kallar dem bowlingskor är för att det är samma typ av människor som köper pirat-crocs i Magaluf och går runt med dem här hemma.
Tack, det värmer.
Nu så. Har i princip en rulle torky nertryckt i skorna. Det är inte sant vad det suger åt sig det där pappret. Helt sjukt. Hoppas inte allt var ett enda stort practical joke så man hittar en möggelhög på golvet i morgon.
Hur länge ska de stå och dra på detta sätt?
Meeen killen TIDNINGSPAPPER!!!
Låt det stå i minst ett dygn!!
Tant har fått många skor i ordning på detta sätt!!
För det är väl bowlingskor?
Säg att du skojar?
Varför går inte torky?
![]()
Jag vet inte varför det ska vara tidningspapper, har kört detta knep sedan lumpen och det funkar.
Har aldrig kommit på tanken att använda torky....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |