Hur får man ner en katt?

Alx skrev:
2310247 Klättra upp i trädet, så långt du kan och börja sedan att skaka på trädet tills katten eller möjligen du trillar ner. Då kanske katten fattar att det inte är så farligt egentligen. Det kan nog se ganska kul ut när du försöker skaka trädet också. :)
Har provat det, det funkade inte.

P@trik skrev:
2310262 Kasta kottar.
Funkade inte heller.

Thunell skrev:
2310409 du kan få låna mitt luftgevär om du vill ? :banana

emvehå
Jag fick ju inte skjuta ner katten. Läs förutsättningarna och kom med nya förslag :fakta

Är det katten du har i din avatar så kan du locka med lite anabola eller liknande, kan funka :)
Annars är det nog bara att ta en stege eller ringa brandkåren som gäller.

Bygg en rutschkana! Då har du nåt att göra på semestern & katten kommer ner. Fast har den inte ätit sen onsdag får du hamra fort. Smala, stela katter blåser fort ner!

imaster skrev:
Vi hade en katt som inte vågade gå ner för trappen ens, gick han upp på övervåningen och ville ner satt han och jamade tills nån bar ner honom, satte man honom mitt i trappen så gick han upp igen...

Jösses din katt är ju tom fegare än min gammelkatt och det säger inte lite.
Fast han har bra pli på er som kommer och hämtar ner honom.
Du tror inte han bara är lat?

Vår ena katt "bosatte" sig längst upp i en 20-metersgran i nästan en veckas tid. När vi försökte klättra upp och ta ner honom sprang han bara längre upp i granen där vi inte kom åt honom.

Efter sex dagar var han dock så utmattad att brorsan kunde komma åt att binda ett rep i grenen han satt på för att sen såga av den och börja fira ner katten med gren och allt. Fick ner honom ett par meter på det viset innan katten hoppade över på en annan gren. Då följde brorsan efter med sågen och tvingade på så sätt katten att hoppa neråt. (Granen blev några grenar fattigare :))

Det var en mager, tovig och eländig kattstackare som äntligen kom ner men efter en dusch och en skål med mat så var allt frid och fröjd igen.

Vet att jag snackade med veterinären då för att höra hur lång tid katten kunde sitta där uppe utan mat och vatten utan att plågas. Fick svaret att 5-6 dagar utan vatten är max, sen bör man nog överväga om man inte ska skjuta ner katten.

Hoppas ni får ner missen innan ni behöver ta så drastiska beslut.

Har ni testat att ringa brandkåren?

Min bror som är deltidsbrandman tycker ni ska ringa gubbarna med stegbil, så de får nåt att göra :tungan

piece skrev:
2309948 Klättra upp så högt du vågar, bind ett grovt rep runt stammen.
Klättra sedan ner och fäst andra ändan av repet i en stor vinch.
Vincha ner trädet så långt du vågar, gärna så du har runt 45-50 gr vinkel.
Kapa repet med en yxa eller dyligt, vipps har du en kat(t)apult.

Hämta sedan katten på nedslagsplatsen :D
:rofl :hihi :lol
Fy fan va jag garvar!!!

Min katt klättrar inte upp, han hoppar ner ist från fönstret (4 meter).

Arvoitus skrev:
2311397 Har ni testat att ringa brandkåren?

Min bror som är deltidsbrandman tycker ni ska ringa gubbarna med stegbil, så de får nåt att göra :tungan
Mjo med tanke på att dom får risk tillägg för det så skulle jag också vilja det :hihi Mn syrras man va brandman han älskade katter, små barn med tändare och förvirade pansionärer. :hihi

Det är ju bara en kattjävel..
Han kommer ner när han blir hungrig och gör han inte det, så är det väl bara att skjuta ner fanskapet.
Men eftersom frugan då inte gillade den idén, så är det väl bara upp till henne att sätta på sig bästa klättrarskorna och ge sig iväg? Men av vad jag har hört, så är katter som sitter "fast" i träd oftast redan ganska skärrade och inte särskilt intresserade av att kela med nån människa som kommer uppklättrandes.

Lycka till! :kulspruta

imaster skrev:
2310106 Enda sättet är egentligen att klättra upp och bära ner kissen. Been there, done that. Vi hade en katt som inte vågade gå ner för trappen ens, gick han upp på övervåningen och ville ner satt han och jamade tills nån bar ner honom, satte man honom mitt i trappen så gick han upp igen... :3freak

Det ar inte katten som hojdradd, det ar ni som ar lattlurade!

O katten som vet om det o har trakigt. :hihi

Kajan skrev:
2311761 Det ar inte katten som hojdradd, det ar ni som ar lattlurade!

O katten som vet om det o har trakigt. :hihi
Idag kom grannen och sågade ner granen. katten kom ner helskinnad. tack för tipsen.
Nu återstår bara att såga upp all jävla ved. någon som har bra förslag på det ???

Arvoitus skrev:
2311397 Har ni testat att ringa brandkåren?

trädet stod en bit in i skogen och antagligen omöjligt att komma intill.

crashtestdummy skrev:
2311863 Idag kom grannen och sågade ner granen. katten kom ner helskinnad. tack för tipsen.
Nu återstår bara att såga upp all jävla ved. någon som har bra förslag på det ???
.

Jag trodde inte katten klarade sant?

Kajan skrev:
2311904 Jag trodde inte katten klarade sant?
nej dom kan inte såga ved. :hihi
Jag trodde faktiskt inte katten skulle överleva att bli nerfälld med trädet. men Grannen sågade så bra att trädet sprack och föll sakta. :tummenupp

crashtestdummy skrev:
2311985 nej dom kan inte såga ved. :hihi
Jag trodde faktiskt inte katten skulle överleva att bli nerfälld med trädet. men Grannen sågade så bra att trädet sprack och föll sakta. :tummenupp
high five ti grannen :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...