Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena,
Jag har precis haft mina fälgar inne på blästring och pulverlackering. För att kunna pulverlacka så var jag tvungen att ta ut alla hjullager ur fälgarna. Att få bort dem var inte så svårt, jag slog ut dem med hjälp av en hjärnstångsstump.
Nu är bara frågan hur fan jag får tillbaka dem på plats, det är skittight med plats. Är det bara till att smörja in dem med någon sorts smörjfett och sen smacka på med hammare slägga eller kan det vara så att blästringen har gjort att de inte längre passar pga att blästringen har "ruggat upp" godset en aning vilket medför att hålen för hjullagren behövs gås över med slippapper eller nåt?
Frågan är nog egentligen, hur tight brukar det vara att få in hjullager i fälgen och ska man använda smörjfett som glidmedel eller finns det någon annan metod? Jag vill ju inte ha sönder någonting.
Tacksam för svar,
/Tarzan
Jag har precis haft mina fälgar inne på blästring och pulverlackering. För att kunna pulverlacka så var jag tvungen att ta ut alla hjullager ur fälgarna. Att få bort dem var inte så svårt, jag slog ut dem med hjälp av en hjärnstångsstump.
Nu är bara frågan hur fan jag får tillbaka dem på plats, det är skittight med plats. Är det bara till att smörja in dem med någon sorts smörjfett och sen smacka på med hammare slägga eller kan det vara så att blästringen har gjort att de inte längre passar pga att blästringen har "ruggat upp" godset en aning vilket medför att hålen för hjullagren behövs gås över med slippapper eller nåt?
Frågan är nog egentligen, hur tight brukar det vara att få in hjullager i fälgen och ska man använda smörjfett som glidmedel eller finns det någon annan metod? Jag vill ju inte ha sönder någonting.
Tacksam för svar,
/Tarzan
Last edited: