Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Hej!
Tjejen har en Tiger 800 -14, som hon visserligen gillar, men hon tycker att den är lite mjuk och gungig i chassit, och inte så distinkt. Visst, det är inte en sporthoj, men gungig och rank ska den ju inte vara.
Man kan ändra förspänning på bakdämparen, så det är en sak som ska åtgärdas, men gaffeln kan man inte ändra något alls på. Och en gungig hoj beror i min värld på att dämparna är lite väl mjuka, i synnerhet i fram. Men hur löser man det bäst utan något att ändra på?
Original ska det vara 103mm luftspalt och Showa SS 8-olja, kan man bara minska luftspalten, eller ska man ha annan olja? Tjockare olja? Tjockare olja och högre luftspalt? Mindre spalt och tunnare olja?
Och då är självklart frågan vad man ska ha för olja istället? 
Tjejen har en Tiger 800 -14, som hon visserligen gillar, men hon tycker att den är lite mjuk och gungig i chassit, och inte så distinkt. Visst, det är inte en sporthoj, men gungig och rank ska den ju inte vara.
Man kan ändra förspänning på bakdämparen, så det är en sak som ska åtgärdas, men gaffeln kan man inte ändra något alls på. Och en gungig hoj beror i min värld på att dämparna är lite väl mjuka, i synnerhet i fram. Men hur löser man det bäst utan något att ändra på?

Original ska det vara 103mm luftspalt och Showa SS 8-olja, kan man bara minska luftspalten, eller ska man ha annan olja? Tjockare olja? Tjockare olja och högre luftspalt? Mindre spalt och tunnare olja?

