Hur får jag ut låsring?

Har du inte redan fått loss låsringen, borra i låsringen rakt ovanför R i GPR. Då blir låsringen mindre "spänstig" och lättare komma till tals med.
Och när jag kollar förstoringen av fotot så har du redan fått ut högra delen av låsringen längst upp ur spåret och det går får in en skruvmejsel eller stämjärn bakom vrida och så vidare. Bit för bit ! Som redan beskrivet av DieselSverige i #8 !
 
Alltså, rätt svar i det här sammanhanget är ju att kör in en skruvmejsel i springan ovanför ett av låsringshålen alternativt en syl i själva hålet. Böj sedan ut ändan lite och greppa den med en tång. Sen våldar du ut den genom att ta i för kung och fosterland.
Svårare än så är det inte.
 
...och du, glöm inte att "brappa" dämparen varm innan, värme gör mirakel för metall som sitter fast! (y)
 
Det som är tråkigt att vålda ned en härdad låsring som är för bred i ett för trångt spår är att spåret offta blir kroniskt och när man då sätter i rätt låsring så låser den inte utan vill ha en tendens att kana upp o ur spåret när det blir lite press på den.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top