Hur får jag ut låsring?

Har du inte redan fått loss låsringen, borra i låsringen rakt ovanför R i GPR. Då blir låsringen mindre "spänstig" och lättare komma till tals med.
Och när jag kollar förstoringen av fotot så har du redan fått ut högra delen av låsringen längst upp ur spåret och det går får in en skruvmejsel eller stämjärn bakom vrida och så vidare. Bit för bit ! Som redan beskrivet av DieselSverige i #8 !
 
Alltså, rätt svar i det här sammanhanget är ju att kör in en skruvmejsel i springan ovanför ett av låsringshålen alternativt en syl i själva hålet. Böj sedan ut ändan lite och greppa den med en tång. Sen våldar du ut den genom att ta i för kung och fosterland.
Svårare än så är det inte.
 
...och du, glöm inte att "brappa" dämparen varm innan, värme gör mirakel för metall som sitter fast! (y)
 
Det som är tråkigt att vålda ned en härdad låsring som är för bred i ett för trångt spår är att spåret offta blir kroniskt och när man då sätter i rätt låsring så låser den inte utan vill ha en tendens att kana upp o ur spåret när det blir lite press på den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top