Hur få till fina "pilar" i indesign?

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian

Finns färdiga i Illustrator. Finns även färdiga i InDesign om jag inte minns fel. Kna inte kolla just nu eftersom jag håller på att döda bossar i Blackwing Lair :)

Edit: Gå in i "window->stroke". Där kan du välja hur "start" och "end" ska se ut av din linje. Du kan välja att göra pilar med denna.

Last edited:
Chribba skrev:
2150186 Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian

Är det bara pilarna eller alla bilder som blir fula i InDesign? Om det är alla bilder, pröva att använda "Place Image" istället för att klistra in samt att se till att du har högsta kvalitét på "Display Performance" (under View-menyn). Det sistnämnda är visserligen bara hur det det visas i InDesign men kan vara bra så du får en koll på hur det faktiskt ser ut.

Om det bara är pilarna så vetefan... :hihi

*/ ?>
Back