Hur få fart i en Triumph Trophy -99??

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Farsgubben som undrar. :tomten

Han har redan tagit bort strypningen i insuget.

Några heta förslag?

Lt Jake skrev:
Den har väl 900cc-twinnen? Finns folk på det här forumet som satt turbo på den motorn..

/J.

Skärp sig nu. Jag vet att det är en tourer men iaf. :hihi

1200 cc och radfyra :7peta

Haha *host* det visar hur bra koll jag har på tourers..

Kan bara be om ursäkt och råda farsan att gå på en trecylindrig modell istället..

/J.

Lt Jake skrev:
Haha *host* det visar hur bra koll jag har på tourers..

Kan bara be om ursäkt och råda farsan att gå på en trecylindrig modell istället..

/J.

Tror han inte är speciellt sugen på det..

Var faktiskt med när han provade en Daytona för nåt år sedan. Gick mycket bra men var väl inte riktigt vad han sökte:)

Men kom igen nu då!

Detta kanske är 10.000 :- frågan på vad SH inte klarar av att svara på :hihi

??

Lt Jake skrev:
Byta drev kanske? (för den har väl kedja iaf?)

/J.

Hmm.. Ja den har kedja men drevar han upp den så blir den ju väldigt seg över hela registret men får hög toppfart...

Men det är ju inte det han är ute efter riktigt..

Det finns inga andra kända strypningar i en Trophy förutom insug??

Jonathan skrev:
Hmm.. Ja den har kedja men drevar han upp den så blir den ju väldigt seg över hela registret men får hög toppfart...

Farsan har en likadan, jag satt själv och filosoferade lite över vad man kan göra med den i somras.

Kom fram till att den skulle bli rätt så ball om man tog bort alla packväskor, den jättestora kåpan fram. bort med den sunkiga rumpan, upp med rören under sadeln.

1200cc streetfighter!

Fast det kanske var mer än vad din far var sugen på att göra ;)

Jonathan skrev:

Toppfarten lär inte öka, den minskar för den orkar ännu sämre! Dessutom tror jag det menades att du skulle dreva ner den, så den orkar accelerera lite. Varför vill din farsa "trimma" den? Det finns bättre hojar för det ändamålet ju... :rolleyes:

Bollox skrev:
Toppfarten lär inte öka, den minskar för den orkar ännu sämre! Dessutom tror jag det menades att du skulle dreva ner den, så den orkar accelerera lite. Varför vill din farsa "trimma" den? Det finns bättre hojar för det ändamålet ju... :rolleyes:

precis../J.

Bollox skrev:

Jaja. Fel av mig:)

Jo han är kanonnöjd med hojen i övrigt, men det fattas några kusar för att den ska bli ultimat så att säga.

Turbo, streetfighter etc går bort.

Visst kunskap o grejer finns väl men det är "fel" hoj att lägga ut så mycket pengar och energi på att tryckladda.

Sen att det finns andra hojar som är bättre för detta ändamål är sant.
Men sen att han får utslag så fort han ser en japansk hoj är en annan sak:)

Finns det helssystem till dessa lok :confused:

Jonathan skrev:

Jo han är kanonnöjd med hojen i övrigt, men det fattas några kusar för att den ska bli ultimat så att säga.

Visst kunskap o grejer finns väl men det är "fel" hoj att lägga ut så mycket pengar och energi på att tryckladda.

(END QUOTE)

Finns ju andra hojar som inte ger klåda. Själv ska jag ha en Thruxton när jag blir gubbe. (cup-kittad och T-konverterad då)
Ring hem lite nya kataloger, sätt dom under näsan på honom, peka på lite trevliga hojar så är han fast sen. funkade på min styvfarsa.. Akta dig för arga, sparsamma frugor sen bara..

/J.

Lt Jake skrev:
Jonathan skrev:

(END QUOTE)

Finns ju andra hojar som inte ger klåda. Själv ska jag ha en Thruxton när jag blir gubbe. (cup-kittad och T-konverterad då)
Ring hem lite nya kataloger, sätt dom under näsan på honom, peka på lite trevliga hojar så är han fast sen. funkade på min styvfarsa.. Akta dig för arga, sparsamma frugor sen bara..

/J.

Hehe. Får göra det. De sparsamma frugorna är inga problem i det här huset då hon håller på att ta kort:)

Jonathan skrev:
Hehe. Får göra det. De sparsamma frugorna är inga problem i det här huset då hon håller på att ta kort:)

Då är det ju inga problem! se för guds skull till att hon inte kommer hem på en sån där satans 535 Virago bara..
"den är så liten och lagom stark för mig, en perfekt nybörj......"
bah!!
/J.

Lt Jake skrev:
Då är det ju inga problem! se för guds skull till att hon inte kommer hem på en sån där satans 535 Virago bara..
"den är så liten och lagom stark för mig, en perfekt nybörj......"
bah!!
/J.

Hit hem kommer inget som ens antyder till kromsläde. Nej det hon mera är inne på i sådana fall vore kanske en Bandit eller varför inte en Speed Triple. :)

Men där saknas det pengar dock :död

Jonathan skrev:
Hit hem kommer inget som ens antyder till kromsläde. Nej det hon mera är inne på i sådana fall vore kanske en Bandit eller varför inte en Speed Triple. :)

Men där saknas det pengar dock :död

Då föreslår jag en Speed Four. kul att köra, billig i inköp och försäkring.
/J.

Triumph hade ju en Daytona 1200 med 147hk med samma motor som din fars.

Det enklast o billigast är nog att få tag på en beg sådan motor o klämma i. Vet dock ej om förknasarna är samma.

Annars passar väl Daytona 1200 motordelar rakt i med största sannolikhet.

Banane skrev:
Triumph hade ju en Daytona 1200 med 147hk med samma motor som din fars.

Det enklast o billigast är nog att få tag på en beg sådan motor o klämma i. Vet dock ej om förknasarna är samma.

Annars passar väl Daytona 1200 motordelar rakt i med största sannolikhet.

Aha. Andra kammar, fuggar etc :confused:

Jo det borde vara det billigaste och lättaste faktiskt :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år