crossniklas
Scooterbög
Jag har precis köpt ett par glas och hade samma scenario. Jag tog löddrande svinto och gnuggade!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dark_Messenger skrev:2670737Ett vanligt scenario för mig:
Jag har tjackat en ny cd, kommer hem och börjar pilla bort prislappen bara för att upptäcka att det är en sån där skitlapp med extremt "kletigt" klister på. Det som händer är att kletet sitter kvar på fodralet och ju mer jag gnuggar och skrapar ju mer kletar det ut sig. Jag är allergisk mot dekaler på skivor, de måste väck. Vad göra?
Finns det någon mirakelmetod för att ta bort klisterlappar utan att det blir kvar en massa skit?
![]()
Hilfe hilfe!!
Ett problem bara. CD-fodral är av plast. Det sviktar och är skört, mao repbart..crossniklas skrev:2670976Jag har precis köpt ett par glas och hade samma scenario. Jag tog löddrande svinto och gnuggade!
Det där känns ju inte riktigt realistiskt o få till om man inte är kemist. Har absolut ingen aning om vad du pratar om för vätskor.C.Barrow skrev:2670996Jag brukar använda en blandning av Metyletylketon och Etylacetat (som är denatureringsmedel till etanol) till sånt. Blir kanonbraBara att dutta på så rinner "permanentpennsfärg" av direkt också. Kanske lite knöligt att få tag på dock...

Dark_Messenger skrev:2671011
Det där känns ju inte riktigt realistiskt o få till om man inte är kemist. Har absolut ingen aning om vad du pratar om för vätskor.![]()
Dutta med tejp...känns väl inte sådär supereffektivt eller?Solid snake skrev:2671066Tejp, på med tejp, av med tejp, på med tejp, av med tejp.
Gaffatejp funkar bäst.
Du ska sitta och dutta med en tejpbit dvs.
Ne borra har jag inte testat. Men det funkar troligen.-Rosen- skrev:2671078nu har jag ju inte läst hela tråden, men har du testat att borra?
men seriöst så är det bensin/aceton som gäller

när jag tog bort dubbelhäftande senast så gjorde en blandning av aceton och bensin susen, sen att det blev svårt att sova var en annan sakDark_Messenger skrev:2671112Dutta med tejp...känns väl inte sådär supereffektivt eller?
Ne borra har jag inte testat. Men det funkar troligen.![]()
Aceton är testat. Rekommenderas ej![]()
Jaa, varför har jag inte tänkt på motorsågen!Skrotnisse skrev:2671121
Smör!
Motorsåg funkar också.
:kocko 
Om du läser lite längre upp så står det att jag testat aceton och det sabbade fodralet. Blev mjölkvitt typ.. Men kanske med bensa i kombon då..-Rosen- skrev:2671168när jag tog bort dubbelhäftande senast så gjorde en blandning av aceton och bensin susen, sen att det blev svårt att sova var en annan sak![]()
Det där lät ju lite intressant. Även om jag är skeptisk. Det där jävulsklistret jag pratar om är inte att leka med.. Men danke danke.GuW skrev:2671332Matolja![]()
Ta lite på en bomullstuss och dutta på, låt dra en stund, och klisterlappen halkar runt som en intvålad svål i en teflon skål.
Du har inte testat att värma med en svets? Det tror jag är effektivare.Deadmetal skrev:2671562Fick ett tips för länge sen som funkar nästan till 100%.
Man tar en tändare och värmer klisterlappen några sekunder sen är det bara att lyfta bort den, har funkat för mig i 8 fall av 10, får man inte bort det helt så är det bara att gnugga det sista.
Deadmetal skrev:2671562Fick ett tips för länge sen som funkar nästan till 100%.
Man tar en tändare och värmer klisterlappen några sekunder sen är det bara att lyfta bort den, har funkat för mig i 8 fall av 10, får man inte bort det helt så är det bara att gnugga det sista.

Har du testat att värma med tändare överhuvudtaget? annars gör det.Dark_Messenger skrev:2671947Du har inte testat att värma med en svets? Det tror jag är effektivare.
Jo alltså det var ironiskt menat. My bad. Ska testa din metod.Deadmetal skrev:2672215Har du testat att värma med tändare överhuvudtaget? annars gör det.
Du ska inte elda som en galning om det var det du trodde, utan bara värma kort så släpper allt inklusive klisterkletet.
Annars var tipset från Grötboll att köpa nya fodral bäst.
Jo visst kan man köpa nya fodral...om man har lust att skifta en triljard fodral på cd-skivor. Det känns inte som det smidigaste sättet. Jag vill få bort kletet på befintliga!!Grötboll skrev:
Dark_Messenger skrev:2672321
Måste få tag på limborttagare. Känns mest rätt hittils.
Funkar inte det ringer jag psykakuten.
Testat...Milla skrev:2672336
Eller diska fodralet med YES..

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|