Hur få bort klisterkletet?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Ett vanligt scenario för mig:
Jag har tjackat en ny cd, kommer hem och börjar pilla bort prislappen bara för att upptäcka att det är en sån där skitlapp med extremt "kletigt" klister på. Det som händer är att kletet sitter kvar på fodralet och ju mer jag gnuggar och skrapar ju mer kletar det ut sig. Jag är allergisk mot dekaler på skivor, de måste väck. Vad göra?

Finns det någon mirakelmetod för att ta bort klisterlappar utan att det blir kvar en massa skit?
:mad:

Hilfe hilfe!!

Dark_Messenger skrev:
2670737 Ett vanligt scenario för mig:
Jag har tjackat en ny cd, kommer hem och börjar pilla bort prislappen bara för att upptäcka att det är en sån där skitlapp med extremt "kletigt" klister på. Det som händer är att kletet sitter kvar på fodralet och ju mer jag gnuggar och skrapar ju mer kletar det ut sig. Jag är allergisk mot dekaler på skivor, de måste väck. Vad göra?

Finns det någon mirakelmetod för att ta bort klisterlappar utan att det blir kvar en massa skit?

Hilfe hilfe!!

Lägg en fuktig trasa på skiten ett tag innan du drar bort de..gaaah

Det finns ett medel som fyndigt nog heter limborttagare. Det är så jaefla bra på att ta bort klisterklegg att jag har börjat dricka det till maten.

Kan ju tillägga att jag har testat med aceton och scotchbrite(stavning??) och inget av de metoderna var bra. Acetonet sabbar plasten som blir käckt mjölkfärgad (immig), och scotchbriten repar sönder...

Bensa har jag inte testat dock.. funkar det verkligen? Vill inte sabba fler fodral!
:gnissla

FreddaGädda skrev:
2670754 Det finns ett medel som fyndigt nog heter limborttagare. Det är så jaefla bra på att ta bort klisterklegg att jag har börjat dricka det till maten.
Låter ju som det jag söker. Vart handlar man en sådan utmärkt produkt? Färg-affärer?

Biturbo skrev:
2670759 Gå å tjöp en ny cd!
Jag gör ju det mest hela tiden. O sen får jag en ny med samma lappjävel o det är bara att börja om.. :hihi

Last edited:
åååh...varför hålla på me massa jävla medel när VATTEEEEN...vanligt jääävla vatten är det bästa.. lägga på en fuktig trasa som sagt sen skrapa lite med naglarna...SVÅRT?!

Haha, dethär får mig att tänka på i vintras när jag skulle provresa med mitt nya pass till Israel. På Arlanda i väntan på planet tröttnade jag på klisterlappen på baksidan avd et nya passet. Den skulle bort.

Såklart blir det klistergegga på baksidan. Eftersom jag jobbar i vården, och alla som gör det hatar bakterier, så hade jag handsprit i handväskan. Funkar utmärkt som lösningsmedel för tejpklister!

Tejpklistret löste inte upp sig, men det gjorde passet. :näsblod

Dark_Messenger skrev:

Hilfe hilfe!!
Funkar det inte bara att lägga tummen på det och gnugga, så försvinner det? Klistret förvandlas då till små korvar som man kan mata grannbarnen med.

anja skrev:
2670787
Tejpklistret löste inte upp sig, men det gjorde passet. :näsblod
Ahh! DU förstår mitt problem!!

KalleNorton skrev:
2670797 Funkar det inte bara att lägga tummen på det och gnugga, så försvinner det? Klistret förvandlas då till små korvar som man kan mata grannbarnen med.
Det gör ju inte det, när det är ett sånt där "ondskefullt klister" som bara snåla köpmän använder sig av för att man inte ska kunna skifta etiketter i butiken typ. :mad:

Bra klister kan man rulla korvar av däremot. :tummenupp

Last edited:
KalleNorton skrev:
2670797 Funkar det inte bara att lägga tummen på det och gnugga, så försvinner det? Klistret förvandlas då till små korvar som man kan mata grannbarnen med.

:D :D mata grannbarnen med..?? :D :D

blött upp.. lite värmepicka fast då kanske den bångnar :)

Tack alla snälla sporthojare! Jag vet numera att man kan använda:

*Limbortagare
*T-röd
*Vatten
*Bensin
*Bilvax
*Svinto
*Sprit (kan ju säga att jag testat med whisky, och det funkade inte iaf)

Limbortagaren låter ju som det bästa än så länge.. :yoparty

God hjul förresten.

Ladda ner musiken från appel ;)

Tillägas ska att det är väll bensin för hushålls ända mål och inte mack soppa som man anväder? (eller är det samma:3freak)

Dark_Messenger skrev:

Hilfe hilfe!!

Jag gjorde en ofrvillig marknadsundersökning på ett par produkter i sommras, bostic limborttagningsmedel och penseltvätt var överlägset bäst, skit i aceton och bensin och allt vad det heter.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg