Hur få bort dekalklistermärken på cross??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag håller på och byter ut alla klistermärken på en av mina crossar. alltså dom här stora dekalklistermärkena. jag har rivit bort alla. det var inga problem, men dom lämnade efter sig ett klisterlager som jag måste få bort.
jag har provat att vräka på bensin, t-röd, 5-56 och värmebehandlat. inget av dessa grejer har ens varit i närheten av att lösa upp klistret. vad fan ska jag ta mig till för att få bort det?
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Testa Label-Off från Fultema!
Har fungerat fint för mig.

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-4519_l.jpg
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Pröva med spolarvätske konsentrat, funka för mig när jag bytte på motarden.
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Label Off fungerar kanon.

Det är ett ämne som löser upp klistret,
men man måste använda det korrekt.

Spraya ordentligt på klistret. vänta ca 5 min spraya igen och vänta 3 min sedan kan du enkelt få bort klistret
 

Arwen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lei Han
Hoj
vill ha ....
3M har en trissa att sätta i slipmaskiner för att få bort dekaler med. Annars funkar nog det där från biltema oxå. Thinner är väl inte att rekomendera eftersom det är rätt starkt så det kan förstöra plasten oxå om man har otur.
 

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
3M har en trissa att sätta i slipmaskiner för att få bort dekaler med. Annars funkar nog det där från biltema oxå. Thinner är väl inte att rekomendera eftersom det är rätt starkt så det kan förstöra plasten oxå om man har otur.

När man köper ny plast och nya dekaler så rekommenderar säljaren att man ska tvätta plasten med thinner för att dekalerna ska fästa bättre så jag tvivlar på att det förstör plasten!
 

dr.käfer

Proffesor i vw
Gick med
7 Feb 2005
Ort
Väster om Viken
Hoj
KTM 640 sm
3m:s cleaner spray 50098 använder vi mycket på jobbet o det tar bort kontaktlim, fläckar mm o det är bra skit till det mesta
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Industrispray, men var försiktigt för mycket kan förstöra finninshen på plasten. Alltså den blir matt. Sedan räcker T-röd innan påsättning av nya dekaler......
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag varit och köpt label-off på biltema. jag sprejade på i fem omgångar och inte ens 1% av klistret lossnade :mad:

vad blir nästa alternativ, hälla på bensin och tända på :va
 

loman

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2004
Ort
pajala
Hoj
ktm 950 sm
MEK (metyl etyl keton) eller toulen är din räddare!
kan gå att få tag på hos nån färghandlare...eller prova o sök på nätet.
va lite försiktig bara...!
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Plast är ju så gott som gratis i dag...Du har nog snart köpt medel för lika mycket som man ger för ett helt plastkitt med ny plast...
Om du kollar noga har du nog ett tunt lager plast över klistret och det är det som gör du inte får klistret lösa upp sig.... Släng den gamla köp ny helt enkelt... Eller sitt pilla bort den tunna genomskinliga plasten som e kvar ovanpå..
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Plast är ju så gott som gratis i dag...Du har nog snart köpt medel för lika mycket som man ger för ett helt plastkitt med ny plast...
Om du kollar noga har du nog ett tunt lager plast över klistret och det är det som gör du inte får klistret lösa upp sig.... Släng den gamla köp ny helt enkelt... Eller sitt pilla bort den tunna genomskinliga plasten som e kvar ovanpå..

jag tror att du har rätt. det ser ut som att det är en tunt lager plast ovanpå.

problemet för mig är att jag har klister på tanken och så och jag orkar inte byta all plas. jag vill bara göra hojen fin för jag ska sälja den.
jag tror att jag ska göra som så att jag tar ett fint fint fint sandpapper och drar på klistret för att se om jag får bort det då. det gör inget om ytan blir lite ful på plasten för jag ska ändå klistra över den med nya klistermärken.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top