hur få bilder till rätt storlek

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
finns de någon som kan hjälpa mig med hur man får kort ifrån tex telefon eller kameran till rätt storlek för att läggas i garaget här eller som presentationsbild....ja e ju helt rudis va de gäller sånt tydligen....:tummenupp

Ladda även hem Irfanview så har du en smidig och enkel bildvisare...
http://www.irfanview.com/

Där kan du dessutom enkelt beskära bilderna. Markera det du vill ha kvar. Tryck "CTRL + Y" eller beskär via "redigeramenyn".

I redigeramenyn kan du sen förminska bilderna.

Image resizer från microsoft är ett klockrent program om man vill förminska många bilder utan att beskära dem först.

eller så öppnar du bara upp bilden i paint, väljer byt storlek, anger minskningen i procent klickar byt storlek och sparar filen i den nya storleken:tummenupp kommer inte ihåg de exakta namnen på komandona men det är nåt sånt iallafall:gnissla

Det där har jag letat efter, krymper i PS idag!

Tack :Bugar

Inga problem... Monetär tillbedjan kan med fördel skickas via paypal
till thygod at mn12racing.com... :D

eller så öppnar du bara upp bilden i paint, väljer byt storlek, anger minskningen i procent klickar byt storlek och sparar filen i den nya storleken:tummenupp kommer inte ihåg de exakta namnen på komandona men det är nåt sånt iallafall:gnissla

Problemet med paint är att man måste räkna ut om man vill ha en exakt storlek samt att paint inte trycker ihop jpg:en lika mycket som t.ex.
Image Reziser.

Last edited:
det verjade dessvärre inte fungera med vista som jag har så är det någon som har ytterligare tips å trix så e ja tacksam....

det verjade dessvärre inte fungera med vista som jag har så är det någon som har ytterligare tips å trix så e ja tacksam....

se mitt tidigare inlägg, jag kör vista och det funkar hur bra som helst. säg bara åt paint att minska ner längd och höjd på bilden med typ 50 % och spara den ya filen så får du en bild med precis samma längd/höjd förhållanden som original, bara hälften så stor. mina jpegs på runt 500 kb brukar minska till runt 100 med denna metoden och är då alltså helt klara att laddas upp tillexempel här på sh:tummenupp

*/ ?>
Back