Hur dyrt kränger folk stulna prylar?

blacktriple skrev:
Om du är säker på att moppen är stulen och vet vilka killarna som satt ut annonsen är hoppas jag verkligen, verkligen, verkligen att du anmäler det.

Som sagt.

Nej men asså... Missförstånd! Jag menade det att jag visste vilka det var som sålde stulna mopeder här, men jag skrev först att de var kompisar. (Då jag alltså sedan ville tilläga att de inte var bänner utan endast att jag visste vilka de var)

Jag vet INTE vem han i annonsen är!

Edit så klart jag skulle anmäla OM jag visste vem det var...

Hur många finns det egentligen här inne som känner till någon som äger/brukar stöldgods?

När jag skriver "känner till" syftar jag på en person som ni träffat, du vet vad han heter, han vet vad du heter, ni umgås dock inte.

Jag tar ca 20k för en retta, oavsett skick. R6 något billigare pga efterfrågningen. En moppe brukar jag ta 5k för, då med nya ramnummer så den går att försäkra. Mobiltelefoner för 100 kr utan kartong, 300 med kartong och laddare samt upplåst.

Nån som vill köpa nått eller?

/A.dnan Lindqvist :yoparty

:rolleyes:

Pinky skrev:
Hur många finns det egentligen här inne som känner till någon som äger/brukar stöldgods?

När jag skriver "känner till" syftar jag på en person som ni träffat, du vet vad han heter, han vet vad du heter, ni umgås dock inte.

Jag känner en snubbe som kränger stulna moppar, han tar 10lök för en med nya ramnummer så dem går att trafikförsäkra som hemma bygge. Jag har aldrig knyckt en moped och har aldrig ägt en knyckt moped heller.

Såg annonsen också. Vikken idiot som köper den där utan papper.

Det finns folk till allt. :kocko

Markus skrev:
Faktiskt inte, jag har ingen koll på moppar så jag kan motvilligt erkänna att jag trodde killen hette Reiju Drac. Jag gissar att det är kul. :)
Vad fan är det för fabrikat, Serbiskt eller?

Spanskt :mattias

Pinky skrev:

Näe fan, jag känner inte ens till en...
(det finns säkert någon, men inte vad jag vet)
Det är klart, räknar man kopierade ettor och nollor som stöld så känner jag nog någon (det tycker jag inte ska räknas som stöld eftersom orginalet fortfarande finns kvar)

Däremot blir jag ibland bestulen på min bil, och nu senast på extraljusen (dom hade försökt sno stereon, men bröt bara sönder den lite).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg